كد خبر: 21674
تاريخ انتشار: 18 آذر 1389 ساعت 15:18
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان

طعنه و اهانت به برخی مراجع تقلید در سخنان تازه مشایی

اگر موضوعی را بگویم می‌گویند كفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درك نمی‌كنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است، بعضی آن‌قدر عبادت می‌كنند كه بر عكس از خود خدا غافل می‌شوند، شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی‌فهمید چون كه در فهم و درك دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسم می‌گویم مهندسی كف دریای هنر است.

در حالی كه برخی مراجع معظم تقلید موسیقی را حرام می دانند، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد و صاحب 17 مقام مهم دولتی دیگر از جمله ریاست كمیسیون فرهنگی دولت، با به كاربردن ادبیاتی تحقیر امیز حرام دانستن موسیقی را نفهمیدن دانست و گفت:بعضی آن‌قدر عبادت می‌كنند كه بر عكس از خود خدا غافل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار آینده؛ اسفندیار رحیم مشایی كه اظهارات جنجالی او در سالهای اخیر موجب واكنش بسیاری از برزگان و شخصیتهای دینی و سیاسی كشور از جمله مراجع معظم تقلید، رهبر انقلاب و روسای قوا شده است، معمولا با بالا گرفتن اعتراضات، تغییر موضع داده و مدعی می شود كه سخنان او تحریف شده است.

با ابن حال وی در نوبت‌های بعدی، مشابه همان اظهارات قبلی را برز بان می آورد، كه از این نمونه می توان به اظهارات وی درباره دوستی با مردم اسرائیل، مكتب ایرانی و وحدت خدا اشاره كرد.

با این حال اشارات مستقیم مشایی به برخی كه موسیقی را حرام می دانند، موجب شده است تا باردیگر موضوع تقید مشایی به حفظ حرمت مرجعیت شیعه با ترددی مواجه شود.

 آتی به نقل از اسفندیار رحیم‌مشایی در جلسه‌ای كه با حضور جمعی از هنرمندان استان مركزی كه در موزه چهار فصل اراك برگزار شد،آورده است: اگر موضوعی را بگویم می‌گویند كفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درك نمی‌كنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.

مشایی تصریح كرد: مزاج جامعه عوض شده و مردم چای خارجی را ترجیح می دهند چون به فرهنگ و اصالت جامعه و خواسته‌های جوانان و هنرمندان اهمیت كمتری داده شده است.

رئیس دفتر احمدی نژاد با بیان اینكه بعضی آن‌قدر عبادت می‌كنند كه بر عكس از خود خدا غافل می‌شوند، تصریح كرد: خطری بنام عرفان وجود دارد كه انتهای آن خدایی نیست بلكه توهم است و آن وقت است كه می‌گویند نور دیده‌ایم.

وی خطاب به كسانی كه انتقاد پذیر نیستند، اظهار داشت: شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی‌فهمید چون كه در فهم و درك دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسم می‌گویم مهندسی كف دریای هنر است.

گفتنی است؛ سه مرجع تقلید عالیقدر جهان تشیع، آیات عظام بهجت (ره)، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی برای موسیقی حرمت قائلند و سایر مدافعان حرمت موسیقی نیز عمدتاً مقلد این مراجع تقلید هستند كه با این حساب اظهارات رحیم مشایی عملاً خطاب به این مراجع می‏شود و عملا جسارت به ساحت مراجع است.

 

 


نظرات بینندگان:
تا جایی كه من می دونم، كلی حدیث در حرمت موسیقی داریم. فكر می كنم این حرفها یه كم بیشتر از اهانت به مراجع تقلیده...
0
1
کد: 184737  | 18 آذر 1389 ساعت 15:44
فرض كنید دوستان و همسنگران و همفكران شما اختیار دولت را در ایران در آِینده ای نزدیك بدست بگیرند. در آنصورت با این پدیده یعنی با موسیقی و رواج آن چگونه برخورد می كنید و چه سیاستی را پیش می گیرید؟
آیا فتوا و موضعی كه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص موسیقی داشتند نمی تواند راهنمای عمل و رهگشا باشد؟
0
0
کد: 184745  | حسن  | 18 آذر 1389 ساعت 15:50
بابا این منظورش هاله نور بوده به دل نگیرید
0
0
کد: 184746  | 18 آذر 1389 ساعت 15:54
hagh ba moshaieeeeee
0
0
کد: 184749  | 18 آذر 1389 ساعت 15:59
اشكالی نداره! وقتی عزاداری امام حسین(ع) را بنام كسی دیگه مصادره میكنند این اتفاقات در برابر آنها چیزی محسوب نمی شود!
0
0
کد: 184754  | 18 آذر 1389 ساعت 16:05
چرا نظر این دو بزرگوار رو گذاشتی و نظر بقیهی علما رو هم كه هم عقیده هستند رو نگذاشتی؟!
0
0
کد: 184758  | 18 آذر 1389 ساعت 16:08
خدا مراجع مستقل را برای ما نگه دارد و دشمنان داخلی و خارجی شان را نابود كند.
0
0
کد: 184759  | 18 آذر 1389 ساعت 16:09
مهندسی كف دریای هنر است.
خوب بله ولی یك مهندسی كه سه چهار سال درس خونده و این قدرش هم توی خیابان ریخته چطوری از این مهندسی دانشگاه می فهمه كه مهندسی كف دریای هنرة؟... كنار سقراط و غیره. افاضات می فرمایند؟
0
0
کد: 184770  | 18 آذر 1389 ساعت 16:20
خارج از این دعوا حرام بودم كامل موسیقی مثلا شامل سرود ملی ، سرود های انقلابی و ... هم می شود ؟ اصلا رادیو و تلوزیون را بدون موسویقی می توان اداره كرد ؟
0
0
کد: 184772  | 18 آذر 1389 ساعت 16:28
من كاری ندارم ایشون به چه هدفی اینو گفته و صداقت داره یا نه ولی حرفش حرف درستیه... انصاف داشته باشیم
0
0
کد: 184809  | 18 آذر 1389 ساعت 17:15
وقتی سطح فكری یك نفر كه به قول خودش مهندسی گرفته این باشه كه مهندسی كف دریای هنره معلوم میشه چیزی از مهندسی تو كلش نرفته ... وگرنه تمام زیبایی های شهرهای بزرگ دنیا كه خریدار داره رو مهندس خلق كرده حالا اگه تو ابادیه حضرت اقا مهندسی هنرنمایی نكرده دیگه نمیخواد این تفكر سقراطی خودتون رو تعمیم بدید............
1
0
کد: 184814  | 18 آذر 1389 ساعت 17:18
http://saafi.ir/node/5243
0
0
کد: 184815  | 18 آذر 1389 ساعت 17:18
یه بارم كه حرف حساب زده شما شدید كاسه داغتر از آش
0
0
کد: 184817  | فرهاد  | 18 آذر 1389 ساعت 17:21
درود بر مشایی
من هر چی كه زمان میگذره بیشتر عاشق این مرد میشم واقعا با تمام وجودم میگم مشایی مشایی حمایتت میكنیم
1
1
کد: 184818  | یاشار  | 18 آذر 1389 ساعت 17:24
آخه چرا وقتی حرف درستی هم می زنه، موضع نتدرست می گیرین. دشمنی به هر دلیلی آخه؟شما كه آدم حسابی هستید چرا؟
1
1
کد: 184822  | محمود  | 18 آذر 1389 ساعت 17:30
آقا چرا الكی شلوغش می كنید؟؟؟ حرف حساب جواب نداره ، بنده خدا كجای حرفش ایراد داره؟؟ تا یكی یه حرف درست و حسابی میزنه سرییع روو به رووش می كنید با مراجع و فلان و بهمان...
1
1
کد: 184823  | 18 آذر 1389 ساعت 17:36
حالا یه بار هم مشایی حرف درست زده ها
1
1
کد: 184827  | 18 آذر 1389 ساعت 17:46
شما به جای اینكه حرفش رو نقد كنی میگی "این جسارت بزرگی به ساحت مراجع است" ؟!
1
0
کد: 184832  | 18 آذر 1389 ساعت 17:52
آقا این بدبخت را اینقدر نكوبید اگه میشه به رئیس توجه كنید نتیجه یهتری می گیرید
1
0
کد: 184835  | قاسم  | 18 آذر 1389 ساعت 17:54
عزیزان آینده
این خبر، اندكی كارشناسی ناشده است. موسیقی‌ مطرب و مناسب مجالس لهو ولعب یا نواخته شده با آلاتی كه منحصرا در موسیقی لهوی استفاده میشود، به نظر همه مراجع تقلید حرام است و غیر اینها محل اختلاف است.
1
0
کد: 184842  | 18 آذر 1389 ساعت 18:02
در كف بودن ایشون كه شكی نیست ولی در مهندس بودنشون و چیزی از هنر دونستنشون چی عرض كنم در این بگیر و ببند .
0
0
کد: 184848  | 18 آذر 1389 ساعت 18:05
در این حكومت حرمت همه چیز شكست1- حلال حرام شد حرام حلال
2- ولایت خدا تسری داده شد
3-كفر و شرك به نام دین تبلیغ شد
4- خدا به دادمان برسد
0
0
کد: 184852  | 18 آذر 1389 ساعت 18:11
متاسفانه آن موقعی كه مراجع در برابر ظلم وارده بر مردم سكوت می كردند، حواسشان نبود كه دیر یا زود این بی حرمتی ها دامان آن ها را هم خواهد گرفت.
0
0
کد: 184853  | 18 آذر 1389 ساعت 18:11
"خطری بنام عرفان وجود دارد كه انتهای آن خدایی نیست بلكه توهم است و آن وقت است كه می‌گویند نور دیده‌ایم."
چه كسی به هاله نور معروف است؟
1
0
کد: 184855  | 18 آذر 1389 ساعت 18:15
گویا آینده به تازگی وكیل وصی برخی مراجع شده ؟؟؟!!! شما هم این قدر از مراجع خرج نكنین
0
0
کد: 184856  | 18 آذر 1389 ساعت 18:22
شما اگه مردی كل صحبتهای ایشون رو بذار...
0
0
کد: 184857  | 18 آذر 1389 ساعت 18:22
به قول امام دراین مسایل باید زمان و مكان را در نظر گرفت، این فتواها ..، موسیقی فاخر داریم و موسیقی لهو و لعب. ضمنا تجربه چند دهه گذشته درایران نشان می دهد، موسیقی چیزی نیست كه با این گونه برخوردهای حلال و حرام با آن مواجه شد.
0
0
کد: 184858  | 18 آذر 1389 ساعت 18:22
من با حرف مشایی موافقم
حضرت زهرا هم در میان هلهله و دف زدن به خانه حضرت علی رفتند
0
0
کد: 184861  | محمد  | 18 آذر 1389 ساعت 18:29
در دور دست ها تلاش هایی برای ریس جمهور شدن میبینم
0
0
کد: 184864  | 18 آذر 1389 ساعت 18:33
من فكر میكردم امام خمینی هم عارف بوده. خبر نداشتم كه از خدا منحرف شده!!!!
0
0
کد: 184865  | 18 آذر 1389 ساعت 18:33
به خاطر همین حرفاش هست كه از مشایی خوشم میاد.
0
0
کد: 184869  | 18 آذر 1389 ساعت 18:45
نور و هاله نور فرق میكنن یا یكی هستن؟منظور آقا رحیم از نور میبینن چه كسانی هستند؟آقا خداییش موسیقی خوب هم داریم لطفا دست از سر موسیقی بردارید!
0
0
کد: 184892  | حسین  | 18 آذر 1389 ساعت 19:09
چرا شما كامنت هایی رو كه در تمجید از مواضع جناب آقای مشایی گذاشته میشه رو سانسور میكنید؟؟
آینده عزیز هر جا كه سانسور بوده بدان بخت و اقبال با سانسور شونده خواهد بود حداقل از شما انتظار میره تحمل شنیدن صدای مخالف رو داشته باشید
0
0
کد: 184894  | عبدالله  | 18 آذر 1389 ساعت 19:13
همه عالم و آدم نفهم هستند و فقط اقای احمدی نژاد و اطرافیانش می فهمند
0
0
کد: 184904  | 18 آذر 1389 ساعت 19:24
لطفا در مورد عاشورا و تصرف آن به دست برادران ارزشی برای اهداف خود هم مطلب بنویسید.
0
0
کد: 184921  | 18 آذر 1389 ساعت 19:48
ای ول مشایی ما سكولار ها خوشحال می شیم وقتی می بینیم توسط یكی در دولت به اصطلاح اصولگرا اینجوری نظر مراجع رو رد می كنه . تا چند سال دیگه همین دولتی ها با مرجعیت كاملا درگیر می شن و یك اسلام جدید می آرن كه البته جز عده قلیلی قبولش ندارن
0
0
کد: 184927  | 18 آذر 1389 ساعت 20:17
خوب من میگم چشم شما روشن ولی مردم سركار نمیرن .
0
0
کد: 184938  | 18 آذر 1389 ساعت 21:03
این برج میلادی كه اینهمه باش پوز میدید هنر مهندس نیست پس هنر كیه؟
0
0
کد: 184947  | 18 آذر 1389 ساعت 21:13
آفرین به مشائی.پشتش به كی گرمه؟
0
0
کد: 184950  | 18 آذر 1389 ساعت 21:18
از كی تا حالا شدید طرفدار دوآتیشه حریم مرجعیت و حرمت موسیقی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و ... نكنه من مانیتورم رو سروته گذاشتم؟
0
0
کد: 184959  | 18 آذر 1389 ساعت 21:43
آقای فواد صادقی!
نمی دانم این كامنت ها را كه خطاب به خودت است می خوانی یا نه! اما یك بار هم شده دست از این دعوای زرگری سایتت با مشاییسم بردار و در طول این یكبار، با یك موضوع این چنین، از منظری متفاوت برخورد كن: راه حلهایی هست قطعاً: راه های جامعه شناسانه، مردم شناسانه و حتی رواكاوانه.
بیا و به این فكر كن: مشایی روی چه موجی و به عبارت بهتر، بر چه بستری سوار است كه آن بسترها حرفهای او را به این درجه از توجه میرساند؟ آن موقع حتی برخی تصمیمات شگفت انگیز مقامات را هم میتوان درك كرد. درك بستر، برای دستیابی به موضعی از آن خود به قصد رفع مشكل برای منتقدان مشایی!
در این مورد خاص مشایی سوار بر یك شكاف عظیم است. شكاف میان فاصله عرف و برخی نظرات كه بعضا ساز و كارهای همین جامعه را مشخص می كنند. بالاخره الان موسیقی از عرف های اجتماعی -از كاركرد در مراسم مردم تا تخلیه روانی در ترافیك و هر حوزه ی شخصی دیگر، تا بخشی از جهان و تاریخ هنر ...- است؛ همچنین جریانی از سرمایه و كار برخی مردم هم هست. بازار دارد یك عده از آن نان می خورند و ... شكافی میان یك حكم برای فرد، و یك پدیده ی اجتماعی فراگیر با ساز و كارهای مختص به خودش ... به نظر می رسد مراجع معظم تقلید كه بنیاد های فرهنگی و سیاسی و اخلاقی یك جامعه را راهبری میكنند باید موضع خویش را در این گستره وسیع اجتماعی نیز مشخص فرمایند ... امیدوارم پاسخ صرفاً این نباشد كه آن عرف هم اشتباه ست؛ چون مسئله اینجا این است كه در وجدان های فردی افراد بسیاری كه موسیقی هم گوش می كنند این موضوع خلاف اخلاق نیست. موسیقی كه برای افراد از لالایی مادران آغاز می شود و تا عروسی و عزا با اوست ... حالا بگیرید تبلیغ كالا بدون موسیقی مفت هم نمی ارزد
0
0
کد: 184961  | 18 آذر 1389 ساعت 21:55
چقدر پررو!
حالا دوستان دریابند كه چرا این آقایان مدتهاست مطرود مراجع معظم تقلیدند.آخه به موسیقی محدود نیست خدا میدونه توكله هاشون چی میگذره؟×
0
0
کد: 184963  | 18 آذر 1389 ساعت 21:59
اگر ایشان یك شخص مستقل بود و در این جناحی كه الان هست نبود با ایشان كاملا موافق بودم چون حدا قل میدانستم كه بعدا نمیگوید این حرفها را من نزده ام و دروغ است و یا از حرفهای من تعبیر بد شده است ولی الان همانطور كه دیده ایم بمانند بقیه اظهار نظر هایش بعدا منكر ان شده است و این چیزیست كه در گروه ... بعنوان یك اصل و مشخصه شناسایی انان است. خدا وكیلی كاری هم به حاله نور ندارم منظور من شخص خود ایشان است.
0
0
کد: 184965  | ایرانی 1387  | 18 آذر 1389 ساعت 22:03
دلمون می خواد این رو كسی دیگه گفته بود پدرش رو درمی یاوردن...اما این با... تمام هرچی دلش می خواد ...
0
0
کد: 184970  | 18 آذر 1389 ساعت 22:13
عمو جون چند كلاس سواد داری؟!!!!!
0
0
کد: 184980  | ali  | 18 آذر 1389 ساعت 22:38
كامنت 184772 شما كاری نداشته باشید كه مراجع چی گفتن.اونها فقط فتوا دادن صدا وسیما رو كه مجبور نكردن پخش موسیقی رو متوقف كنه. شما ببینید حرف مراجع چقدر ارزشش اومده ... كه یه مهندس!!! كه اصلا این مسائل در حیطه كاریش نیست با این حالت زننده خیلی خونسرد می ایسته و مراجع رو.... البته ایران كشور اسلامیه و هیچ مشكلی هم نداره. دلمون خوشه بهمون میگن تنها كشور شیعه در منطقه
0
0
کد: 184982  | kk  | 18 آذر 1389 ساعت 22:40
عقلا مشایی درست میگه ، من فكر میكنم مراجع با آن بخش از موسیقی مخالف هستند كه عقل را ذایل میكند و گرنه در زمان پیامبر و امام شیعیان هم موسیقی بود ، من بشخصه نمی دانم آیا مراجع مورد نظر كل موسیقی را حرام میدانند یا خیر ، اما اگر كلا با موسیقی مخالف هستند، با تمام احترام به آنها ، بنده كاملا با نظرشان مخالف هستم و بنطر بنده آقای مشایی درست میگویند.
0
0
کد: 184983  | 18 آذر 1389 ساعت 22:41
ما كه موسیقی گوش میدیم
0
0
کد: 184996  | 18 آذر 1389 ساعت 23:22
"خطری بنام عرفان وجود دارد كه انتهای آن خدایی نیست بلكه توهم است و آن وقت است كه می‌گویند نور دیده‌ایم."

جناب آقای مهندس مشاعی !
نظر شما در خصوص مشاهده هاله ی نور توسط جناب آقای ...چیست ؟
لطفا جوابتان را تمیز ، خوانا و بدون ماله كشی در پشت برگه بنویسید .

با تشكر . ...
0
0
کد: 184999  | میلاد  | 18 آذر 1389 ساعت 23:23
درود بر مشایی
0
0
کد: 185013  | reza  | 18 آذر 1389 ساعت 23:47
علی مطهری میگفت این اقایان اگر ایشان لیبرالتر از موسوی نباشندا اما هستندا
0
0
کد: 185019  | 18 آذر 1389 ساعت 23:54
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضا ی جامعه ی مدرسین در كتابخانه مدرسه فیضیه ( 8/ 9/ 1374 )
مرز حلال و حرام
این كه ما بگوئیم موسیقی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است ، نه ، من به این معتقد نیستم كه موسیقی یك چنین كششی داشته باشد ، اما بهترین راهش را این نمی دانم .... من نمی توانم به طور مطلق بگویم كه موسیقی اصیل ایرانی ، موسیقی حلال است ؛ نه ، این طور نیست . بعضی خیال می كنند كه مرز موسیقی حلال و حرام ، موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی غیر سنتی است ؛ نه ، این طور نیست . آن موسیقی كه منادیان دین و شرع همیشه در دوره ها ی گذشته با آن مقابله می كردند و می گفتند حرام است ، همان موسیقی سنتی ایرانی خودمان است كه به شكل حرامی در دربارهای سلاطین ، در نزد افراد بی بند و بار ، در نزد افرادی كه به شهوات تمایل داشتند و خوض در شهوات می كردند ، اجرا می شده ؛ این همان موسیقی حرام است . بنابر این ، مرز موسیقی حرام و حلال ، عبارت از ایرانی بودن ، سنتی بودن ، قدیمی بودن ، كلاسیك بودن ، غربی بودن یا شرقی بودن نیست ؛ « مرز » آن چیزی است كه عرض كردم . البته الان دستگاه هایی هستند كه دارند ممیزی می كنند ؛ اما من خیل هم اطمینان ندارم كه این ممیزی ها صد در صد درست باشد . گاهی می آیند به ما می گویند كه یك نوار بسیار بد یا مبتذل را دارند به صورت مجاز پخش می كنند ؛ گاه هم ممكن است عكس این اتفاق بیفتد . نمی دانم واقعا ً این ممیزی ها چقدر از روی واقع بینی و ضابطه بندی انجام می گیرد ؛ به نظرم می رسد كه موسیقی می تواند انسان را غرق در ابتذال و فساد و پستی بكند . می تواند هم این نباشد و می تواند عكس این باشد ؛ مرز حلال و حرام این جاست
0
0
کد: 185026  | 19 آذر 1389 ساعت 00:11
و از جمله چیزهایى كه باز مغزهاى جوانها را مخدّر است و تخدیر مى‏كند موسیقى است. موسیقى اسباب این مى‏شود كه مغز انسان وقتى چند وقت به موسیقى گوش كرد، تبدیل مى‏شود به یك مغزى غیر آن [مغز] كسى كه جدّى باشد. از جدّیت، انسان را بیرون مى‏كند، و متوجه مى‏كند به جهاتى دیگر. تمام این وسائلى كه حالا این بعضیش بود، و الى ماشاء اللَّه وسائل درست كرده بودند، همه براى خاطر این بود كه ملت را از مقدّرات خودش غافل كند، و متوجه به جهات دیگر بكند، منحرف كند او را از مسائل روز كه مبادا مزاحمش بشود. این یك برنامه بسیار مفصّلى بوده است كه طرح شده؛ نه این است كه من باب اتفاق مثلًا این مسائل واقع شده. نخیر، این یك طرحهایى است كه آنهایى كه طرّاح هستند طرح كردند، كه این جوانها را به تباهى بكشند ... موسیقى از امورى است كه البته هر كسى از موسیقى به حسب طبع خوشش مى‏آید؛ لكن از امورى است كه انسان را از جدّ بیرون مى‏برد به یك مطلب هزل. دیگر این جوانى كه عادت كرد كه روزى چند ساعتش را با موسیقى سر و كار داشته باشد- كه اینها شاید اكثر رادیوشان و تلویزیون‏شان از همین قسمها بود- یك جوانى كه اكثر اوقاتش را صرف بكند در اینكه پاى موسیقى بنشیند و اینها، این از مسائل زندگى و از مسائل جدّى بكلى غافل مى‏شود، عادت مى‏كند، مثل همان كه به مواد مخدّره عادت مى‏كند. كسانى‏كه به مواد مخدره عادت مى‏كنند، دیگر نمى‏توانند یك انسان جدّى باشند كه بتوانند در مسائل سیاسى فكر بكنند. فكر انسان را موسیقى جورى مى‏كند كه دیگر نتواند در غیر همان محیط موسیقى و مربوط به شهوات و مربوط به موسیقى نتواند اصلًا فكر بكند ... دستگاه تلویزیون یا دستگاه رادیو كه آموزنده باید باشد، قدرت بدهد به جوانهاى ما، جوانهاى ما را نیرومند كند، نباید دستگاه تلویزیون جورى باشد كه ده ساعت موسیقى بخوانند. جوانى كه نیرومند هست از نیرومندى برگردانند به یك حال خمار و به یك حال خلسه، مثل همان تریاك مى‏ماند این هم اینقدر با او فرق ندارد، این یك جورخلسه مى‏آورد، آن یك جور خلسه مى‏آورد. اینها باید تبدیل بشود. اگر بخواهید مملكتتان یك مملكت صحیح باشد، یك مملكت آزاد باشد، یك مملكت مستقل باشد، مسائل را از این به بعد جدّى بگیرید. رادیو و تلویزیون را تبدیلش كنید به یك رادیو و تلویزیون آموزنده، موسیقى را حذف كنید. نترسید از اینكه به شما بگویند كه ما موسیقى را كه حذف كردیم كهنه پرست شدیم! باشد ما كهنه پرستیم! از این نترسید. همین كلمات نقشه است براى اینكه شماها را از كار جدى عقب بزنند ... اینكه مى‏گویند كه اگر چنانچه موسیقى در رادیو نباشد آنها مى‏روند از جاى دیگر مى گیرند موسیقى را، بگذار بگیرند از جاى دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم كم كم برمى گردند به اینجا. این عذر نیست كه اگر موسیقى در رادیو نباشد، آنها مى‏روند از جاى دیگر موسیقى مى‏گیرند. حالا اگر از جاى دیگر موسیقى بگیرند، ما باید به آنها موسیقى بدهیم؟! ما باید خیانت بكنیم؟! این خیانت است به یك مملكتى، خیانت است به جوانهاى ما. این موسیقى را حذفش كنید بكلى، عوض این یك چیزى بگذارید آموزنده باشد. كم كم مردم را و جوانهاى ما را عادت به آموزندگى بدهید؛ از آن عادت خبیثى كه داشتند برگردانید. اینكه مى‏بینید كه جوانها اگر این نبود مى‏روند سراغ موسیقى دیگر، براى این كه اینها عادت كردند! این شاهد بر این است كه جوانهاى ما فاسد شدند. الآن ما موظّفیم كه این نسلى كه فاسد شده برگردانیم به صلاح و نگذاریم این كوچكهاى ما فاسد بشوند، اینها را جلویش را بگیریم، باید جدّ باشد این مسائل‏.»
صحیفه نور(9 / 200- 205)؛ قم- 30 تیر 1358، سخنرانی امام خمینی در جمع كاركنان رادیو
0
0
کد: 185030  | 19 آذر 1389 ساعت 00:24
زنده باد مشایی، رییس جمهور أینده
0
0
کد: 185038  | 19 آذر 1389 ساعت 00:34
چه قدر ساده اید كه با این روش ها و مخالفت های بی خود برای مشاعی تبلیغ می كنید ؟ این شیوه جدید عوامفریبی است برای كرسی ریاست جمهوری و تغییر چهره در بین مردم بدجوری در دامن این جریان افتاده اید كمی روشنگری خوب است.
0
0
کد: 185043  | محمد  | 19 آذر 1389 ساعت 00:59
كفن پوشها كجایند؟ چرا سینه چاك نمیكنند.
0
0
کد: 185045  | 19 آذر 1389 ساعت 01:03
بهتر بود جناب مشایی بجای رفتن به كف دریا كمی هم به ادعاهای رضا گلپور میپرداختند
0
0
کد: 185052  | ضد فراماسونری  | 19 آذر 1389 ساعت 01:35
مهندسی كف هنره؟؟؟!!
اصلا منطقی نیست، هیچ هنری بدون علم مهندسی هنر نمی شه. مهندسی اوج خلاقیتیه كه با علم همراهه، چیزی كه در هنر نیست
در مورد موسیقی هم ...
0
0
کد: 185067  | 19 آذر 1389 ساعت 02:23
دم مشایی گرم.
حرفاش كاملا درست و مورد تائیده مردمه.
0
0
کد: 185076  | 19 آذر 1389 ساعت 02:47
نظر آقای مشایی كاملا درسته. چقدر خوبه قضاوتمون در مورد یك سخن بر مبنای تفكر باشه، نه دیدن گوینده سخن.
0
0
کد: 185092  | 19 آذر 1389 ساعت 05:15
لطفا اگر كسی میداند كه در قرآن آیه ای در حرمت موسیقی داریم در اینجا كامنت بگذارد.
0
0
کد: 185108  | سعید  | 19 آذر 1389 ساعت 08:50
ای مشایی عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
0
0
کد: 185122  | 19 آذر 1389 ساعت 10:08
دوستان عزیز سایت آینده! لطفا شما هم مانند دولتیان پشت مراجع سنگر نگیرید، البته روشنگری در مورد امثال مشایی و حامیانش بد نیست، اماطوری رفتاذ نكنید كه همه فكر كنند اگر روزی امثال شما سكان كشور را در دست گرفت مردم از این موسیقی نصفه ونیمه و هنر ناقص هم محروم می شوند، سعی كنید هوشیارانه تر ذات این افراد را برملا كنید.
0
0
کد: 185125  | 19 آذر 1389 ساعت 10:15
یكی هم حرف حساب میزنه هی بد و بیراه بگین به خدا آینده و تابناك و رجا نیوز دیگران هیچ فرقی با هم ندارید فقط دنبال منافع خودتون هستین كه با كوبیدن دیگران بدست می آرین حتم دارم شما اگه قدرت داشتین از اونا بدتر بودین
0
0
کد: 185131  | 19 آذر 1389 ساعت 10:41
كتابی هست از شهید بهشتی در مورد موسیقی. در اونجا بطور كامل بحث می كنه كه هیچ حدیث یا روایتی در مورد موسیقی ندارم و تمام احادثی كه ازش برای حرمت موسیقی استفاده می كنند حرمت غنا را توضیح می دهد.
0
0
کد: 185174  | امیر  | 19 آذر 1389 ساعت 12:34
انطور كه معلوم است این اقای مشایی اگر وسط ظهر بگوید الان روز است فریاد وااسلاما همه كسانی كه دیگر كوچكترین نظر مخالفی را برنمی تابند بلند میشود.خدا به همه ما رحم كند
0
0
کد: 185179  | 19 آذر 1389 ساعت 12:54
بیشترطرفداران دجال در آخرالزمان موسیقیدانان وطرفداران موسیقی اند!!
0
0
کد: 185183  | 19 آذر 1389 ساعت 13:02
آخه آقای مشایی چقدر سواد داره كه در مورد هر چیزی اظهار نظر می كنه؟ ما كه نفهمیدیم ایشون در چه زمینه ای صاحب نظر نیست
0
0
کد: 185269  | 19 آذر 1389 ساعت 15:56
ای ول مشایی
0
0
کد: 185364  | 19 آذر 1389 ساعت 18:55
از مشایی خوشم میاد
0
0
کد: 185409  | 19 آذر 1389 ساعت 20:38
كارش درست
0
0
کد: 185475  | 19 آذر 1389 ساعت 22:34
ما كه خیلی وقته موسیقی گوش میدیم در همه سبك ... حالا هنوز شماها درگیر باشید حلاله یا حرام
0
0
کد: 185479  | 19 آذر 1389 ساعت 22:38
جناب كد: 184772
رادیو معارف و رادیو قران و سیمای قرآن بدون موسیقی برنامه پخش می كنند.
0
0
کد: 185500  | 19 آذر 1389 ساعت 23:32
این .... خوب می دونه چی بگه. داره كارش رو می كنه ....
0
0
کد: 185531  | 20 آذر 1389 ساعت 00:41
صوفی ابن الوقت باشد ای رفیق
0
0
کد: 185534  | 20 آذر 1389 ساعت 00:47
به 184970 رای می دهم!
0
0
کد: 185961  | 20 آذر 1389 ساعت 14:22
در دانشگاه پلی تكنیك حدود بیست سال پیش استادی داشتیم كه اتفاقأ روحانی بسیار با خدا و عارف و روشنی بود كه ارادت عجیبی هم به امام داشت او میگفت " یكی از بزرگترین لذت های بهشت و اهل بهشت موسیقی است "
حالا هر كی هر چی میخواد بگه و بنویسه !!!
جان مولا این نظر ما رو كه فقط یك جمله خبری هستش سانسور نكن !
شاید برای بعضی ها جالب باشه كه همچین نظراتی هم بین برخی از عالمان دین وجود داره
0
0
کد: 186112  | 20 آذر 1389 ساعت 16:44
هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر پی یك كوچه ایم
0
0
کد: 186115  | محسن  | 20 آذر 1389 ساعت 16:58
روحانی و پلی تكنیك !!
جل الخالق
0
0
کد: 186485  | فریبرز نراقی  | 21 آذر 1389 ساعت 03:34
بهتر مشایی مكتب ایرانی نظر ابو علی سینا رو هم كه ایرانی هستند بدونه
0
0
کد: 186824  | 21 آذر 1389 ساعت 13:32
این مشایی كیست كه عالم همه دیوانه اوست؟!!! این مشایی كیست كه دوست و دشمن آب به آسیابش میریزن ؟!!! ماشاالله علامه دهره. در مورد هرچی نظر میده. فكر كنم تنها فردی در ایرانه كه شامل قانون آزادی بیانه. و بدون هزینه هر حرفی كه دوست داره میزنه و انگ فتنه گر هم بهش نمیزنن !!! خوش به حالش. ما كه تو نون شبمون موندیم چه رسد كه بخواهیم بدون هزینه نظر بدیم .
0
0
کد: 187008  | 21 آذر 1389 ساعت 16:23
اگر سعدی علیه الرحمه را در باب علم و حكمت و عرفان اینهم بلند مرتبه میدانیم چرا به حرف او در باب موسیقی گوش ندهیم ؟
اشتر به شعر عرب به حالت است و طرب
گر نیست ترا ذوق كج طبع جانوری
0
0
کد: 190019  | 24 آذر 1389 ساعت 21:52
اینا همه ".. و ترفن سیاسی...است..

اینجوری از الان داره راحت حرف میزنه كه جوونارو به سمت خودش بكشونه..

وگرنه همون احدی نژاد 2ا -- --

اگه این بخاد رییس جمهور بشه كه دیگه این مملكت جای موندن نیست..

من طرفداره "×" اصلاحاتم "×" ولی معتقدم:

الانشم فقط به عشقه رهبر میشه زندگی كرد...!!

***هر كی جلومون سیب چیند خیرمونو نمیحاد شاید داره ما رو یه سمت سیبا میكشونه تا از خونه بیرونمون كنه...!!***
1
0
کد: 190942  | هم طن  | 27 آذر 1389 ساعت 00:56

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی (email):
* متن نظر: