كد خبر: 13334
تاريخ انتشار: 7 مهر 1388 ساعت 17:45
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان

طلبكاران ارث شهدا معلوم نیست تا حالا كجا بوده اند!

مهدی همت در گفتگو با «آینده»

وی در حالی كه بغض كرده بود، به حكایت برخورد امام علی با دو مدعی مادری كودكی،اشاره كردوگفت:این اتفاق برای ما هم افتاده است و ما به همین دلیل الان سكوت كرده ایم و كنار كشیده ایم، اما بعد از این همه سكوت ما شده ایم بچه نوح؟در این كشور 124 شهید بزرگ داریم و می گویند فرزندان همه این ها پسر نوحند!

مهدی همت، فرزند شهید حاج محمد ابراهیم همت، فرمانده پرافتخار لشكر 27 محمد رسول الهی(ص)، در خصوص درس شهدا برای جامعه امروز و این كه اگر شهدا امروز بودند، چگونه عمل می كردند، گفت: هر گوشه از زندگی شهدا، دارای درس های بزرگی است.

وی كه در آخرین روز هفته دفاع مقدس با خبرنگار "آینده" گفتگو می كرد، اظهار داشت: خود حاج همت در روز آخر به مادر من گفته بود، تو را در جامعه ای می گذارم و می روم كه در بین هزار نفر، یك مرد هم پیدا نمی كنی. این نشانه آینده نگری شهداست و آن ها به نظر من امروز را دیده بودند كه از خدا شهادت خود را خواسته بودند. من اعتقاد ندارم حاج همت تك بود، بلكه اعتقاد دارم آدم های زیادی شبیه حاج همت هنوز در این كشور و همین جامعه زنده هستند، اما خانه نشین هستند. نمونه آن ها شهید حاج داوود كریمی بود، با آن سابقه و آن رشادتها كه خانه نشین شد و مورد آزارهای شدیدی قرار گرفت و سرانجام مظلومانه از دنیا رفت.

مهدی همت گفت: اگر شهدا بودند، كارهایی كه الان به نام سپاه انجام می شود، انجام نمی دادند. حاج همت تمام زندگی اش امام بود و آرزو داشت در جامعه ای كه نفس امام نیست، نباشد. حرف امام هم این بود كه سپاه حق ندارد نه در سیاست و نه در اقتصاد دخالت كند. این یكی از آینده نگری های مهم امام بود كه می توانست مانع ضربه به كشور شود. این بهانه هایی هم كه الان آورده می شود كه ما مجبور بودیم و غیره، توسط شهدا از این حرفها بیان نمی شد. هر جا كه خلاف اصولشان عمل می شد، كنار می كشیدند.

فرزند شهید همت با انتقاد از نحوه معرفی سرداران شهید در جامعه گفت: الان حدود 200 سایت مختلف در اینترنت نظیر سایت آوینی و لشكر 27 و.. وجود دارد كه به معرفی سرداران شهید از جمله حاج همت می پردازند؛ اما همه مطالبشان را از روی هم كپی كرده اند و اگر مطالب مستقل آن ها را جمع كنید، دو صفحه هم نمی شود كه البته علت هایی پشت آن هست. آقای حاتمی كیا به من می گفت، من آرزو دارم درباره حاج همت فیلم بسازم، اما به من اجازه نمی دهند. به قول ایشان حاج همت متولی زیاد دارد.


فرزند فرمانده شهید لشكر محمد رسول الله،(ص) با انتقاد از نحوه انتشار آثار در مورد پدرش گفت: اولین كتابی كه در مورد خاطرات و زندگی شهید همت منتشر شد، كتاب حكایت سرخ است كه از ابتدا تا انتها پر از تحریف و دروغ است. این كتاب با هزینه بیت المال در مدارس كل كشور پخش شد وقتی هم كه از نویسنده پرسیدیم این ها را بر چه اساسی نوشتی؟ گفت، از اسناد سپاه استفاده كردم.

وی افزود: این كتاب در تحریفی كامل عنوان كرده زمانی كه مهدی به دنیا آمد، هر چه به شهید همت گفتیم بیا، نیامد. هر چه نامه نوشتیم و از او خواستیم، شش ماه شد نیامد و نامه داد: چقدر می گویید بیا و این كتاب عنوان كرده، پدرم گفته پسرم را همانند علی اصغر حسین لباس جنگ بپوشانید و آرپی جی به كمر به جبهه های حق علیه باطل بفرستید. در حالی كه بچه هایی كه كنار حاجی بودند، نقل می كنند نشسته بودیم كه ناگهان بدون این كه باخبر باشد، به دل حاجی افتاد كه فرزندش به دنیا آمده كه سجده شكر به جا می آورد و پس از تماس با منزل، خود مثل را به سرعت می رساند و با وجود آن كه پدر بزرگم در گوش من اذان گفته بود، خود در گوشم اذان می گوید. حالا ببینید كه این ها حقایق را از زمین تا آسمان عوض كرده اند. ما سال 70 پس از پیگیری های زیاد توانستیم جلوی پخش این كتاب را بگیریم.


 



وی گفت: صداقت و اخلاص و مظلومیت حاج همت بود كه او را در دل ها بزرگ كرد. او با این كه فرمانده جنگ بود، خود به شناسایی می رفت و به خط اول می رفت و این ویژگی ها بود كه افراد می گویند با نگاه به چشمانش، عاشقش می شویم. امثال شهید همت، باكری، زین الدین، خرازی و حاج احمد متوسلیان این گونه بودند، اما متأسفانه گویی عده ای نمی خواهند جوانان ما با شهدا آشنا شوند. لذا الان وقتی از جوانان بپرسیم، شهید همت را نمی شناسند و فقط اسمش را شنیده اند. اما زندگینامه كسی مثل مل گیبسون، هنرمند خارجی را بلدند.

وی گفت: البته كتابهای خوبی هم درباره شهدا چاپ شد، توسط نویسندگانی نظیر آقای حسین بهزاد، یا گلعلی بابایی، اما اشكال كار اینجا بود كه جلساتی گذاشتند و گفتند شهدا اسطوره هستند. غافل از این كه اسطوره یعنی افسانه، یعنی غیرواقعی، در حالی كه قرآن از این افراد به عنوان اسوه یاد می كند و خدا افرادی را به عنوان اسوه و نشانه در زمین قرار داده تا بنده های بهانه گیر آنها را ببینند و دیگر نتوانند بهانه بگیرند. به اعتقاد من شهدا اسوه بودند، نه اسطوره.


وی با انتقاد از رویكرد مسئولان نسبت به خانواده شهدا گفت: من بارها به سپاه و لشكر 27 مراجعه كردم و درخواست كردم كه از پدرم نوار و فیلم بدهید، اما به بهانه های مختلف گفتند كه نداریم یا اسناد جنگی است.برخلاف آن چه برخی فكر می كنند، ما به عنوان خانواده شهید همت فقر هم كشیده ایم؛ و زمانی حتی نمی توانستیم یك بخاری برای منزل بخریم. در حالی كه تصورات اشتباهی در جامعه در خصوص خانواده شهدا و به خصوص كسی كه كلی بزرگراه و خیابان به نامش هست و عكس او در همه جا نصب شده، وجود دارد.

من شنیده ام كه در پایگاه های بسیجی تهران گفته شده كه مهدی همت به خاطر بزرگراه همت شكایت كرده و 5 میلیارد به او داده اند. من دلم از این می سوزد كه چرا بچه های مذهبی این حرفها را می زنند؟ گویا دیگرانی كه ظاهر دیگری دارند، بیشتر حرمت شهدا را دارند.

وی در خصوص برخی شایعات بعد از انتخابات در خصوص برخورد با خانواده برخی شهدای مشهور گفت: البته شایعات زیادی هم مطرح شد، از جمله گفتند دختر شهید همت را دستگیر كرده اند، در حالی كه شهید همت دختر ندارد. ولی برخی اتفاقات هم افتاد كه متأسفانه شایعه نبود. مثلاً در اولین تظاهرات سكوت در اصفهان بعد از این كه اعلام می شود فرزند و همسر شهید همت در جمعیت حضور دارند، برادر كوچكتر من را مضروب می كنند و سه بار تلاش می كنند او را دستگیر كنند كه دو بار مردم او را نجات دادند و بار سوم یكی از ماموران نیروی انتظامی او را نجات می دهد و به پهلوی مادرم چنان با باتوم ضربه وارد كردند كه ما تا نیمه شب در بیمارستان بودیم تا كلیه اش خونریزی نكند. به یكی از دوستان می گفتم همیشه به هیات می رویم، روضه پهلوی شكسته حضرت فاطمه را گوش می كنیم، اما اكنون به پهلوی مادر خودمان این گونه ضربه وارد می كنند.

مهدی همت ادامه داد: چند روز بعد یك روز صبح من خواب بودم كه مادرم با نگرانی آمد و گفت نیروهایی بی سیم به دست آمده اند. من متاسفم كه به عنوان فرزند شهید همت در نظام جمهوری اسلامی مجبور به انجام این كار شدم و آن روز فرار كردم. بدترین حس زندگی ام برایم پیش آمد. این فرار تا بعدازظهر ادامه داشت و من به خیلی جاها اطلاع دادم. اما به مادرم گفتم هر اتفاقی بیفتد، دیگر مهم نیست و من می خواهم به خانه برگردم و آن روز به هر نحوی قضیه فیصله پیدا كرد. البته بعداً برخی با ما تماس گرفتند و عذرخواهی كردند و گفتند كه از طرف ما نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا شما به عنوان خانواده شهدا وارد عرصه سیاسی و انتخابات شدید، در حالی كه بغض كرده بود، اظهار داشت: من برای این سوالها جواب دارم. ما شهید همت را از كتابها نشناخته ایم. بلكه خون او در رگهایمان جریان دارد او را از طریق خاطرات مستقیم نزدیكانش شناخته ایم. لذا چهارچوبی از شهیدمان داریم و می دانیم اگر شهیدمان الان بود، به كدام سو می رفت.

 

 


وی با انتقاد از برخی فضاسازی ها علیه فرزندان شهدا گفت: 124 هزار پیامبر داشتیم كه از بین همه آن ها، تنها پسر نوح گمراه شد. حالا ما در این كشور 124 شهید بزرگ داریم و می گویند فرزندان همه این ها پسر نوحند. مگر می شود هم ما، هم خانواده باكری، هم فرزندان داوود كریمی و حاج عباس كریمی و جهان آرا و تندگویان و... همه پسر نوح باشیم؟ همه ما راه كج رفته ایم و از مسیر خارج شده ایم و پدرانمان را نشناخته ایم؟

مهدی همت گفت: ما امتحان خود را زودتر از این ها پس داده ایم و برای نظام دل سوخته ایم و ماییم كه یتیم شده ایم و درد كشیده ایم و برای نظام شهید داده ایم، گویا الان شهدا وارثانی پیدا كرده اند كه معلوم نیست تا به حال كجا بوده اند و ارث هم طلب می كنند!

وی در حالی كه بغض كرده بود، به حكایت برخورد امام علی(ع) با دو زن كه مدعی مادری كودكی بودند، اشاره كرد و گفت: وقتی امام علی(ع) فرمودند بچه را نصف می كنیم، مادر واقعی بچه كنار كشید. این اتفاق برای ما هم افتاده است و ما به همین دلیل الان سكوت كرده ایم و كنار كشیده ایم، اما بعد از این همه سكوت ما شده ایم بچه نوح؟اگر انتخابات درست برگزار شده، چرا به دیگران اجازه ندادند در تلویزیون حاضر شوند؟

وی در پاسخ به این سوال كه آیا پس از برخوردهای نامناسب از شما دلجویی شده یا خیر، این موضوع را رد كرد و گفت: ما تهدید شدیم، اما از ما دلجویی نشد.

فرزند شهید حاج همت در پاسخ به این سوال كه به اعتقاد شما راه حل اصلاح امور چیست گفت: راه حل كه زیاد است، اما مشكل این است كه گوش شنوا نیست.

وی افزود: راه حل اصلی صداقت با مردم است. هیچ دولتی با مردم خود بدرفتاری نمی كند.اولین كار این است كه با صداقت با مردم صحبت كنند. اما آقای رئیس جمهور گویا می خواهند دروغی را با دروغ دیگر می پوشانند.


نظرات بینندگان:

من نمی دانم كسانی كه الان احساس شرمندگی میكنند چرا در زمان حكومت اصلاح طلبان كه فرزندان شهدا از ترس توهین فرزند شهید بودن خود را پنهان می كردند و بسیجیان و خانواده شهدا بخاطر شركت در دفاع از كشور بدهكار شده بودند احساس شرمندگی نكردند

کد: 79607 | 23 آبان 1388 ساعت 18:30

من كتاب زندگینامه شهید همت را خوانده بودم وقتی عنوان این مطلب را دیدم برایم جالب بود عكس ان مهدی تازه به دنیا امده سنگین را كه شهید همت خواست نامش مهدی گذاشته شود را ببینم و ببینم چه می گوید زمانی كه ان كتاب را خواندم با خودم فكر كردم یعنی قرار است این مهدی كوچك مرد بزرگی مثل پدرش شود؟چون فكر كردم شهید همت با یك دنیا ارزو نام او را "مهدی"گذاشت...مهدی جان قبل از اینكه مطلب را بخوانم به عكست توجه كردم می خواستم بدانم ان خلوص,تواضع, صلابت ,پاكی, نور, و خدایی بودن كه در چهره پدرت هست ایا در چهره تو هم هست یا نه ؟ولی به جای خلوص و تواضع غرور دیدم . هنوز نمی دانستم شما طرفدار كدام جناح هستین.... صحبت هایتان را با تعجب خواندم. مادر محجبه شما بین جماعتی كه حجاب مشكل بسیاری از انان است چه میكردند!؟برادر شما بین كسانی كه علیه بسیج شعار میدهند و جمهوری ایرانی میخواهند چه میكردند!؟مگر پدر شما یك بسیجی نبود كه در راه دفاع ازاسلام و جمهوری اسلامی به شهادت رسید!؟گفته بودین سپاه نباید در سیاست دخالت كند! اگر قانون اساسی را بخوانید گفته شده وظیفه سپاه دفاع از جمهوری اسلامی است حال اگر بخواهند جمهوری اسلامی را بوسیله سیاست از بین ببرند سپاه باید بایستد و تماشا كند؟چون نظامی است؟گفته بودین 124 شهید بزرگ مطمئنا منظور شما این نبوده كه بقیه شهدا مثلا ان غواص بسیجی گمنام كه در ابهای هوربه شهادت رسید و پیكرش هم پیدا نشد و هیچكس هم او نشناخت و اسمی هم از انان برده نمیشود كوچك هستند خود ان سرداران بزرگ خود را در مقابل بسیجیان كوچك می دانستند حال شما با كدام ملاك 124 بزرگ را جدا كرده اید؟امام ما گقت رهبر ما ان نوجوان 13 ساله است ایا او نیز در فهرست شما جای دارد؟ظاهرا ملاك شما فرمانده بودن است می شود بگویید همه این 124 شهید سر لشكر بوده اند ؟یا قرمانده گردان؟یا عناوین دیگر؟چطور دقیقا 124 شهید بزرگ!؟ایا سر لشكر شهید شوشتری هم در فهرست شما هست ؟یا ایشان بزرگ نبودند !؟این عدد 124 ان عدد72 وپروژه 72 كشته سازی بعد از انتخابات را به یاد می اورد كه تعدادی از انها زنده شدند این 124برنامه جدید است؟از شهدا خجالت نمی كشیند كه می خواهینداز انان برای اهداف سیاسی استفاده كنید؟از امام گفتین مگر امام نگفت پشتیبان ولایت فقیه باشین تا مملكت شما اسیب نبیند مگر پدر شما پیرو ولایت فقیه نبود؟چطور شما بین گروهی هستین كه در مقابل ولایت فقیه ایستاد!؟مگر امام نگقت اگر امریكا از شما تعریف كرد به خوتان شك كنید چطور شما از گروهی جانبداری می كنید كه امریكا علنا از انان حمایت می كند!؟.....مهدی جان ما در هر حال تو را دوست داریم چون تو از خون حاج همت هستی اما ما عاشق راه ان دلاور بسیجی شهید همت هستیم

کد: 79481 | 23 آبان 1388 ساعت 17:19

آینده جان این رابگذار بابا امروزصحبت طرفداری ازیك رئیس جمهورنیست انهاكه چیزفهمند بفكراینده ملت وكشورند احمدی نژادرا چه كسی شناخته بود ؟ یك دست نامرئی فعلا هست كه بتوسط مصباح یزدی بوسیله احمدی میخواهند این كشوررابدست بیگانه بدهند دعواسر اینه اشتباه نكنید بفكراصلی باشید - درسایت سلام نیوز نوشته مادام العمر رابخوانید خواهید دید افكاردولتیات چیست لطفا چاپ كنید

کد: 77398 | 21 آبان 1388 ساعت 17:44

آینده جان این رابگذار بابا امروزصحبت طرفداری ازیك رئیس جمهورنیست انهاكه چیزفهمند بفكراینده ملت وكشورند احمدی نژادرا چه كسی شناخته بود ؟ یك دست نامرئی فعلا هست كه بتوسط مصباح یزدی بوسیله احمدی میخواهند این كشوررابدست بیگانه بدهند دعواسر اینه اشتباه نكنید بفكراصلی باشید - درسایت سلام نیوز نوشته مادام العمر رابخوانید خواهید دید افكاردولتیات چیست لطفا چاپ كنید

کد: 77397 | 21 آبان 1388 ساعت 17:44

ازخواندن این مطالب تنم لرزیداقا مهدی اصل برای ما گفته ی رهبر می باشد نه طرف داری از یك گروه خاص من همیشه ارزو داشتم كه دختر حاج همت باشم اما حالا خو شحالم كه برادر مغروری مثل تو ندارم راستی روزی كه مرعشی ارمان های امام و شهدا را به زبا له دانی تاریخ می ریخت عزیزم تو كجا بودی چرا بغضت اون روز نشكست و امروز از كسی حمایت میكنی كه مزدور امریكاست استغفار كن

کد: 77173 | 21 آبان 1388 ساعت 14:13

شهید همت در سفر حجش از خدا دو پسر صالح خواست و قبل از زایمان به همسرش می گفت فرزندت پسر است.

کد: 76949 | 21 آبان 1388 ساعت 11:10

سخت گمنامید ای شقایق سیرتان دریادها//// كیسه میدوزند با نام شما شیادها//// تاحالا كجابودید؟ الان چی شده همه شهدایی شدند!آقاجون انقدر از اسم رسم پدرت سو استفاده نكن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کد: 70858 | 17 آبان 1388 ساعت 12:25

اگر واقعا این فرزندان به خطا رفته اند باز هم جامعه مشكل دارد

کد: 27894 | 8 مهر 1388 ساعت 11:41

آقا مهدی! ما هم همدردتیم و حاج ابراهیم اسوه و فرمانده همه ما هم هست! افتخار ما هست! امیدوار باشیم به فضل خدا كه فرموده" ولا تهنو و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان كنتم مومنین. باهاتیم مهدی جان!

کد: 27891 | 8 مهر 1388 ساعت 11:40

مطمئن باشید اگر بزرگواری مثه شهید همت زنده بود الان فقط و فقط با ملت بود كه این چنین تارو مار شدند ایا اگر شهید همت زنده بود و مثلا فرمانده سپاه بود قبول میكرد كه سپاه در عرض نیم ساعت 51 درصد مخابرات را بخرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کد: 27864 | 8 مهر 1388 ساعت 11:31

درودوسلام برسرداران امام و فرزندان باغیرتانها

کد: 27859 | 8 مهر 1388 ساعت 11:29

چشممان به سیمای فرزند برومند حاج همت عزیز روشن شد. خوب كردید عكسش را هم آوردید. چقدر هم ماشالله به باباش شباهت داره. هم خلقا و هم خلقا. هم سیما و هم رفتار و آزادگیش. خدا حفظ كنه یادگاران برومند سردارانمان را .

کد: 27827 | 8 مهر 1388 ساعت 11:20

به نام خدا . آقا مهدی سلام . متأسف شدم از اینكه شنیدم مادر شما مورد ضرب و شتم قرار گرفت . اما یك سوال داشتم ، چرا شما در آن تجمع غیر قانونی شركت كردید ؟ چه لزومی بود شما همراه با مادرتان در آن تجمع غیر قانونی حضور پیدا كنید؟ اگر اعتراضی بود از طریق مسالمت آمیز ! الان به من نگی گه ما تجمعمان در سكوت بود ! نه برادر ! مقدمه اغتشاش بود . پدر شما مگه تاكید به ÷شتیبانی از ولایت فقیه نكرده بود ؟ پس از سخنرانی آقا در روز 29 خرداد چرا اعلام برائت از اغتشاش گران نكردید ؟ حقیقتا برای شما مشخص نشده ادعای تقلب در انتخابات دروغ بوده ؟ این همه حمایت منافقان ، سلطنت طلبان ، رادیوهای بیگانه ، دوم خردادیهایی كه اصلا امثال پدر شما را قبول نداشتند ، شما را به فكر وا نمیداره ؟ قطعا از طرف حامیان دولت اشتباهات بزرگی رخ داده و ما هم آن را محكوم می كنیم ، ولی خدا وكیلی این رسمش هست رئیس جمهوری كه خودشو نوكر مردم می دونه این تهمت رو بهش بزنی . دروغ رو اونی میگه كه « من برای این وارد صحنه شدم كه میبینم دولت داره قانون شكنی میكنه » بعد خودش میاد با اعلامیه های تند و بی خردانه انتخابات قانونیی را كه طبق قانون اساسی مسئول اعلام صحت و اعلام بطلان آن شورای نگهبان هست نه جمعی از اطرافیان معاند ، باطل اعلام میكنه و از مردم هم می خواهد كه به اعتراضات خودشان ادامه بدهند . به نظر شما كدام از اینها دروغه ؟ این همه تریب اموال عمومی ، این همه اهانت به نظام و مسئولان !!! حقیقتا جای تعجب داره از شما كه از شخصی مثل موسوی كه دیگه وضعیتش معلومه حمایت می كنید ؟ شاید بگید این حمایت برای قبل از انتخابات و این جنجالها بوده ! باشه ، چرا بعد از این همه ملاك و معیار برای اینكه این تجمعات غیر قانونی از طرف بیگانه حمایت میشده ، چرا اعلام انزجار نكردید ؟ چرا از شعارهای سخیف طرفداران موسوی در روز قدس اعلام انزجار نكردید ؟ «یه سوزن به خود یه میخ طویله به دیگری » .

کد: 27820 | 8 مهر 1388 ساعت 11:15

پسر جان تو كه احتمالا از بركات خون پدرت بهره مند شده ای و دست محبت خیلی ها برروی سرت بوده است نوش جانت واقعا حق شما و ان خونهای پاك بیش ازاینهاست .
پدر شریفت خون پاكش را برای عشق به ولایت و اعتقاد باطنی به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه ایثار كرد میادا با این هندوانه های ابوجهل كه ابوسفیان و اذناب او زیر بغلت میگذارند كاری كنی كه ان شهید یزرگوار را از داشتن فرزندی جو گیر شده در مقایل امام شهدا سر افكنده نماید

کد: 27812 | 8 مهر 1388 ساعت 11:13

وای بر ما

کد: 27806 | 8 مهر 1388 ساعت 11:10

واقعا از متن سخنان ایشون بغز گلومو گرفت واقعا ما داریم كجا میریم.در جواب اون پسر شهید بزرگوار كه گفتند كاش باباهامون زنده بودن بگم نه خوب شد رفتن این روزها رو ندیدند كاش ما هم بریم كه دینمون به شهدا زیاد شدا دیگه كمرمون جواب نمی ده

کد: 27797 | 8 مهر 1388 ساعت 11:06

ما ایثارگران واقعی كه گرمای خوزستان وسرمای كردستان وتیروتركش دشمن بعثی ونیش پشه های جزیره ی مجنون وحور الهویزه وكنایه ونیش مخالفین امام را تحمل كردیم این دوره را هم تحمل میكنیم واز ارمان شهدا برنمی گردیم خداوند باصابرین است زنده باد مهدی همت

کد: 27792 | 8 مهر 1388 ساعت 11:04

بنده شهید همت را وقتیكه فرمانده سپاه پاوه بود دیدم چهره شاداب و برخورد صمیمی ایشان با مردم كرد و نیروها ازجمله با سربازان ارتش از جمله بنده حقیر از یاد رفتنی نیست

کد: 27741 | 8 مهر 1388 ساعت 10:44

یاعلی مدد
ضمن سلام خدمت همه ایرانیان
آقا مهدی خیلی سالاری دست وبازوی خیبر گشای شاه مردان علی (ع)یار ویاور شما باشد
از طرف یارستان اهل حق

کد: 27738 | 8 مهر 1388 ساعت 10:42

هفته گذشته در امامزاده شهرضا در مسیر مسافرت از تهران به شیراز سر قبر شهید حاج همت رفتم و به حال خودم گریستم ، چرا سال 62 پاسگاه زید عراق من شهید نشدم تا این روز را نبینم!! خون شهدا لاله پهلوی شكسته فاطمه زهراست ، قطعا در بهاری دیگر لاله پهلوی ضرب خورده مادر مهدی هم سبز خواهد شد اگر چنین نشد در كار خلقت باید شك كرد!!

کد: 27737 | 8 مهر 1388 ساعت 10:41

هزاران احمدی نژاد فدای یك تار موی حاج ابراهیم همت...

کد: 27730 | 8 مهر 1388 ساعت 10:35

درود بر شهیدان راه حق و حقیقت

کد: 27706 | 8 مهر 1388 ساعت 10:22

تو تنها نیستی مرد

کد: 27705 | 8 مهر 1388 ساعت 10:20

عزیز دل آقا مهدی ، فكر می كنی اگر پدرت امروز در میان ما بود چه می كرد؟ شك نكن همان كاری را می كرد كه امروز سردارانی همچون علی فضلی ، رحیم صفوی و قاسم سلیمانی كردند را انجام می داد و لاغیر.

کد: 27700 | 8 مهر 1388 ساعت 10:18

فقط می توانم بگویم كه : افسوس كه این مرزرعه را اب گرفته

کد: 27692 | 8 مهر 1388 ساعت 10:10

درود بر حاج ابراهیم عزیز و مخلص و همسر و فرزندانش.

کد: 27677 | 8 مهر 1388 ساعت 09:59

مخلصیم اقا مهدی...رفیق دوران بچگی و شیطونی

کد: 27674 | 8 مهر 1388 ساعت 09:58

من یك سوال از آقای همت دارم
شما خودتان برای شهدا چه كرده اید ؟
از پهلوی شكسته حضرت زهرا (س) گفتید پس منظورتان این بود كه آقای م . م حضرت علی مظلوم هستند ؟
لطفا به سوال من جواب بدهید .

کد: 27672 | 8 مهر 1388 ساعت 09:57

برادرم . بنظرم فعلا سكوت جایز است

کد: 27668 | 8 مهر 1388 ساعت 09:54

آفرین. چه زیبا پیام شهدا را بیان كردی. به خدا ما هم كه در زمان جنگ افتخار بسیجی بودن را داشتیم ، اكنون با افتضاحاتی كه این آقایان درست كردند ، سعی در پنهان كردن گذشته شده ایم. زمانی كه وصیت نامه امام را زیر پا بگذارند ، بهتر از این نمی توان انتظار داشت كه نظام دست نا محرمان همچون ا.ن بیفتد.

کد: 27637 | 8 مهر 1388 ساعت 09:33

نظر به فردی كه نوشته است فرزند همت تحت تاثیر افراد سكولار است! خیر، این بنده خدا تحت تاثیر نظرات موسوی و بهشتی و هاشمی و خمینی قرار داشته و دارد. منتها در زمان پدرش هركسی كه از این افراد را دنبال می كرد قهرمان و اسوه حساب میشد. امروز دنباله روی از همان بزرگمردان آشوب گری است. واقعا كه همه چیزمان به همه چیزمان می آید.

کد: 27635 | 8 مهر 1388 ساعت 09:32

آقا مهدی: گذشت زمان همه چیز را معلوم می كندهر چند افق روشن است ولی عده ای دیر می گیرند وچه بسا معیار هارابد می سنجندتوانای تحلیل ندارند به دهن های دیگران وبه منافع خود می نگرند. كافیه آقایان مدعی فقط متن ها ودرد دلها را بخوانندمتوجه می شوند كه...

کد: 27615 | 8 مهر 1388 ساعت 09:22

استعمارگرای آمریكایی می گفتند " یك سرخپوست خوب یك سرخپوست مرده است" (بلاتشبیه سهدای بزرگوار) - تو این دوره هم یك رزمنده وبسیجی با عقاید و منش شهیدان همت وباگكری وامثالهم فقط شهیدشون خوبه كه با استفاده از اسمشون بشه كنگره و سمینار درست كرد وتو این سمینارا سایر همرزمای این شهدارو كه زنده هستند تخریب كرد. بطور خلاصه به عقیدهد این تازه مسلمانان همه خط امامیهای اصیل همونهایی بودند كه شهید شدن ومابقی طلحه هستندوزبیر

کد: 27608 | 8 مهر 1388 ساعت 09:19

بنده هم به عنوان یك فرزند یك سردار رشیدشهید برای شما متاسفم كه بعنوان یك فرزند شهید از فرزندان ثروتمند هاشمی رفسنجانی (سردار سازندگی برای فرزندان) بازی خوردید البته با نظر شما در خصوص شهید همت موافقم ولی مطمئنم پرت از شما و صحبتهایت راضی نیست چرا كه اگر چه حق است ولی از بستر فساد و فساد پروری ... روئیده است

کد: 27606 | 8 مهر 1388 ساعت 09:16

عزیز دل برادر ...فرزند گرامی همت عزیز....به قول امام عزیزمان خانواده شهدا چشم وچراغ این ملتند.....اكنون نیز برای دوستداران راه امام ره شما و خانواده محترمتان عزیز هستید.....فرزند همت بزرگ.....امروز بغض در گلوی خیلی ها جمع شده.....زیاد تعجب نكن الان زمانی شده كه دامنه جسارت از یاران و دوستان امام ره گذشته و حتی به بیت امام ره نیز رسیده.......به یاد مظلومیت ائمه ما بیفتیم تا كمی آرام شویم.....

کد: 27593 | 8 مهر 1388 ساعت 09:08

دروغگو كسی است كه فیلمهای دست دادن با زنان و جوك گفتن و توهین به آذری ها و ملاقات با سوروس را تكذیب می كند

کد: 27579 | 8 مهر 1388 ساعت 08:59

بنده هم كه افتخار دارم بسیجی و جانباز دفاع مقدس هستم از فرزند این شهید بزرگوار می خواهم نگاهی هم به مواضع سبزیون اصلی بیندازد و مواضع آنها را در خصوص شهید و شهادت بداند. اگر انصافی باشد و تامل و تدبری یقینا عمق عناد و دشمنی آنها را نه كه با این شهید بزرگوار بلكه حتی با سالار امثال او یعنی سیدالشهدا "ع" به روشنی درمی یابد و اینگونه در دام آنها قرار نمی گیرد

کد: 27570 | 8 مهر 1388 ساعت 08:54

صلا ما هممون پسران نوحیم .باور ندارید بگید بنیاد شهید نظر سنجی بگذاره نتیجش رو ببینید

کد: 27565 | 8 مهر 1388 ساعت 08:52

احمدی نژاد در خط مقدم بود و موسوی و ... پشت جبهه امر و نهی می كردند

کد: 27564 | 8 مهر 1388 ساعت 08:52

آقامهدی جان زمانی كه حضرت علی درمحراب شهید شد گفتند مگر علی هم نماز می خواند به كاروان شهدای امام حسین گفتند خارجی وحضرت علی را 25 سال خانه نشین كردند اینها همه كار كسانی بود كه خود را از خاندان عترت به پیامبر نزدیكتر میدانستند البته قابل مقایسه نیست تاریخ در ایران دوباره تكرار می شود این یزدیان خود را به شهدای ما نزدیكتر از شما اهل بیت شهدا می دانند ولی بدانید كه ما همیشه به یاد شما وشهیدانتان هستیم

کد: 27561 | 8 مهر 1388 ساعت 08:50

خدارحمت كند شهید همت وپایدار واستوار باشدپسر ایشان وسرفراز ایران بااینده باشكوه باداشتن چنین فرزندان راستین

کد: 27553 | 8 مهر 1388 ساعت 08:44

یه مدت بگذره اینایی كه به اسم بسیج و سپاه هر كاری میكنند میگن: حاج همت آدم خوبی نبود به او و بقیه انسانهای خالصی كه كه از اونا انتقاد كنند همه نوع توهینی میكنند..........

کد: 27536 | 8 مهر 1388 ساعت 08:36

درود بر روح بلند حاج همت وفرزند ش معتو است كه ایشان هم مانند پدرش دلسوخته نظام مقدس جمهوری اسلامی است

کد: 27528 | 8 مهر 1388 ساعت 08:30

الحق پدرت مرد بود امیدوارم خدا تورا برای ما حفظ كند( هم رزم پدرت)

کد: 27525 | 8 مهر 1388 ساعت 08:29

كاملا با حرف شما موافقم. اما صد افسوس كه چاره ای نیست...

کد: 27522 | 8 مهر 1388 ساعت 08:28

احساس سوختن به تماشا نمیشود
آتش بگیر تا كه بدانی چه میكشم!!!!!!
از ما كنار گود نشسته ها ادراك درد شما و غصه های شما سخت و نشدنی است. همان روزها نیز چون احساس میكردند بچه های جبهه و جنگ امثال شهید همت و آهنگران و غیره را شدید دوست دارند برنمیتافتند و ....
امروز طیف حجتیه وارث انقلاب خونین حضرت روح الله و مدعی پاسداری خون سرداران سپاه اسلامند. لذا عزیز بزرگوار دم نبندی بزودی مرتد نیز خواهی شد!!!!!!! فاین تذهبون!!!!!!؟؟؟؟؟

کد: 27517 | 8 مهر 1388 ساعت 08:24

lمهدی جان ناراحت نباشزیرا با خواندن متن فوق و جفاهایی كه برشما رفته و با خواندن نظرات فوق اشك ما را هم جاری كردی.امید است كه ارزش این اشكها بهای صبوری و مقاومت شما در نزد خدا باشد.بهر جهت اگر شهید عزیز شما اكنون زنده بود لاجرم نزد همرزمان خود در گوشه های زندان اه می كشید.نگران نباش ظلم پایدار نیست و صبح نزدیك است.

کد: 27507 | 8 مهر 1388 ساعت 08:16

خاطرات آن جوان های مخلص هیچ وقت از ذهن ما پاك نمی شود درود بر شهید حاج همت درود بر فرزند ایشان كه چنین اظهار نظر می كنند من اول جنگ سرباز بودم و از نزدیك این جوان های مخلص را دیده ام

کد: 27506 | 8 مهر 1388 ساعت 08:16

حقا كه نون حاج همت را حرام كردی!!!
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد.
افسوس و صد افسوس

کد: 27504 | 8 مهر 1388 ساعت 08:14

بغض تو بغض ملتی ایست
شایستۀ حمایتی ایست
باش كه در صبح سحر
نوید یك سعادتی ایست

کد: 27502 | 8 مهر 1388 ساعت 08:13

ما در حال تاوان دادن هستیم چر كه با دست خودمان انقلاب را به دست نا اهلان دادیم و خواب بودیم .ای خمینی عزیز به تو ستم كردیم

کد: 27486 | 8 مهر 1388 ساعت 07:58

خدا پدرت را بیامرزد توپس نون حلال خورده ای كور بشن این آدمهایی كه یه روز جبهه ندارن دم از جنگ و شهید و جبهه میزنن آقا مهدی شما واقعا مثل بابات طرفدار حقی ویك قدم كوتاه نمی آی ما از اینكه شما پشت مایید افتخار می كنیم

کد: 27484 | 8 مهر 1388 ساعت 07:58

سلام آقا مهدی همت. اگرجه بر من و ما واجب است پیش از شما به مادرتان عرض سلام و ارادت كنیم.من با اینكه خودم ماهها جبهه بودم و 3 برادرم بسیار بیشتر از من،مادرم بدبختی های بیشمار كشید.و....
اما پریروز و امروز كه حرفهایتان را خواندم. فقط بی صدا و نیز بی اشك گریستم.
من اصلا یاد چیزی نیفتادم.فقط دوباره چیزی بنام مظلومیت شما و كوری ما را دیدم.آقا مهدی هرچه با غرور ،تك صدایی و دروغ زندگی را دنیایی تر كنیم،ظرفیت آن را برای درك حقیقت بیشتر فرو كاسته ایم.

کد: 27476 | 8 مهر 1388 ساعت 07:48

نگران نباش مهدی عزیزباز هم صبوری كن .تاریخ همه چیز را ثابت خواهد كرد.حالا ملت ایران معنی خوارج رو با پوست واستخوان درك میكنن..

کد: 27472 | 8 مهر 1388 ساعت 07:46

بسیجی واقعی
همت بود و باكری

بسیجی های حالا را خداوند به راه راست هدایت كند . ان شاء ا...

کد: 27468 | 8 مهر 1388 ساعت 07:43

"هیچ تضمینی وجود ندارد كه اگر زنده مانده بود چه جور تفكری داشت"... جواب: برای همین هم خداوند آنانی را دوست دارد در اوج نفسشان به وصال می رساند تا مانند این زندگان جنگ دیده و انقلاب دیده امروز نشوند كه سر در زیر برف دارنند.

کد: 27417 | 8 مهر 1388 ساعت 03:12

تا كی باید تاوان خانواده شهدایی مثل تو راكه از زمین وزمان طلبكار است پس بدهیم ؟احمدی نژاد امده فساد را از بین ببره تو میخواهی مانع او شوی و یك عده اوباش ؟مگر بسیجی ها بمیرند تا امثال تو نون شهید را خورند و پا روی خون شهید بگذارند

کد: 27360 | 8 مهر 1388 ساعت 01:18

كسی نیست به این جماعت بگوید( گیرم كه پدر فاضل از فضل پدر ترا چه حاصل)كه اینقدر اسم جد و آبادشان را نكنند مثال پیرهن عثمان.آقای محترم گنده تر از جنابعالی امروز دیگه ارج و قربی نداره تو كه در مقابل او اصلا به حساب نمی آیی.شماها فقط تا زمانی كه در خط اندیشه پدرانتان هستید عزیزید وقتی منحرف شدید و شدید ملعبه دست یه عده سیاست باز از خدا بی خبر نباید انتظار داشته باشید با زهم بیایند و بر سر دست بلندتان كنند تنها به صرف نام پدر.

کد: 27341 | 8 مهر 1388 ساعت 00:53

آقای باكری عزیز (اف ) بر كسانی كه حرمت خون شهید را نگه نداشتند و بر خانواده آنها تاختند اینها یزیدان و معاویه های زمان مایند و ما خود را موظف میكنیم تا به مبارزه خود ادامه دهیم خیلی ها سینه سپر میكنند كه اگر در عاشورا بودیم نمی گذاشتیم بر حسین ( ع ) چنین جفا شود ولی افسوس كه خود از بزرگتین جفا كارانند

کد: 27334 | 8 مهر 1388 ساعت 00:44

كجائید ای شهیدان خدائی / بلاجویان دشت كربلائی /كجائی ای امام و رهبر ما / كه بینی چه آمد بر سر ما /سلام بر شهدای انقلاب و امام عزیز و یاران با وفای خمینی كبیر موسوی .كروبی .خاتمی.و سید حسن عزیز

کد: 27327 | 8 مهر 1388 ساعت 00:39

هیهات من الذله.
درود بر همتت اقا مهدی

کد: 27325 | 8 مهر 1388 ساعت 00:34

بنده معتقد هستم الان اگر شهدا زنده بودند یا در پست میله های زندان بودند و یا در خانه خود را حبس كرده بودند تا جنایت های گروهی متحجر را كه بیشترین سوء استفاده را از امام و رهبری كردند نبینند.
اوجش دخالت سپاه در پروزه های عظیم كشور است كه تمام و كمال پروژه های بزرگ و كوچك را كنترات كرده و برخی سرداران سپاه آنقدر شكم گنده شده اند كه نمی توانند از تونل سیم خاردار عبور كنندو انسان شرم می كند بگوید روزی این لباس های مقدس كفن پاك ترین و خالص ترین فرزندان این خاك بوده است .
سپاه باید پای خود را از عرصه های سیاسی و اقتصادی بیرون بكشد و مطیع رهبری باشد و برای رهبری تكلیف تعیین نكند.
نه اینكه بیاید و با یك زد و بند سهام مخابرات را نیز خریداری كرده و در دست بگیرد.

کد: 27319 | 8 مهر 1388 ساعت 00:26

فرزند شهید همت هم ممكن است متاثر از كلام ونفس اساتید سكولار دانشگاه باشد ، همسرش چطور؟ همسر شهید رجایی چطور؟ خواهر و همسر باكری چطور؟ یا للعجب
پس این ها جه اسطوره هایی هستند كه هم از خانواده منافقین بودند هم از منافقین همسر انتخاب كردند هم بچه هایشون منافق شدند؟ نكنه خودشون هم منافق بودند ولی اجل مهلت نداد نشون بدن؟

کد: 27317 | 8 مهر 1388 ساعت 00:26

ما خاك پای شهیدانی چون همتیم. از فرزندان فرماندهان بزرگ جنگ چیزی جز این خط مشی انتظار نمی رود.

کد: 27301 | 8 مهر 1388 ساعت 00:13

حداقل به این جوون حق بدین كه بیشتر از من وشما پدرشم بشناسه. ما می خواهیم به اینها بگیم كه چی درسته چی غلطه؟ سكولاریزم چیه دین چیه؟

کد: 27297 | 8 مهر 1388 ساعت 00:11

تو این مملكت، رهبری در مورد مسئله كوی دانشگاه 78 و اتفاقات افتاده برای دانشجویان، اشك ریختند و ابراز ناراحتی كردند، كسی هیچ كاری نكرد، بغض شما كه جای خودشو دارد.

کد: 27294 | 8 مهر 1388 ساعت 00:08

درود بر تو و پدر بزرگوارتدرود كه خون حاج همت در رگهای توست

خوش به حالشان كه رفتند و این اسلام ناب محمدی را ندیدند

کد: 27284 | 8 مهر 1388 ساعت 00:00

اینها كه همه یاران مخلص امام (س)را طلحه وزبیر میدانند بگویند ابوذر وسلمان ومقدادها كیانند؟

کد: 27261 | 7 مهر 1388 ساعت 23:48

گرگها خوب بدانند كه در این ایل غریب
گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز
گرچه مردان قبیله همگی كشته شدند
توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
آب اگر نیست نترسید كه در قافله مان
دل دریائی و چشمان تری هست هنوز

کد: 27260 | 7 مهر 1388 ساعت 23:48

احسنت بر پسر خلف شهید همت . خداوندا اگر باطل را نمی توان ساقط كرد می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات كرد طرح كرد وبه زمان شناساند وزنده نگه داشت
مرد همیشه زنده ایران دكتر علی شریعتی

کد: 27259 | 7 مهر 1388 ساعت 23:48

برادرم فراموش نكن كه فرزند شهید همت هم ممكن است متاثر از كلام ونفس اساتید سكولار دانشگاه باشد یعنی افرادی كه به راه شهید همت یك ذره اعتقاد نداشتند!!

کد: 27240 | 7 مهر 1388 ساعت 23:37

امام علی (ع) هر وقت دلتنگ می‌شدند می‌فرمودند " این البدریون" یعنی كجا هستند شهدای جنگ بدر و منظورشان این بود كه آنان جزو السابقون هستند نه اینكه دیگر شهیدان ارزشمند نیستند. فرماندهان جنگ تحمیلی نیز عمدتا از كسانی بودند كه گاه از قبل از جنگ در كردستان حضور داشتند مثل شهید خرازی و از این حیث جزو السابقون بودند و با كار شبانه روزی و آن مسئولیتهای سنگین مسلما با امثال پدر من كه در مواقع عملیات به جبهه رفته و به شهادت رسیده طبق آیه قران كه سبقت گیرندگان را مقربتر می‌داند از جایگاه رفیع‌تری عند الله بر خوردارند و از این حیث بزرگترند.

کد: 27237 | 7 مهر 1388 ساعت 23:33

مهدی جان!برادر عزیز همه میدانیم كه پای درخت انقلاب خونهای پاكی ریخته شده وصاحب این خونها خداوند میباشد خداوند خودش تغاص این خونها را خواهد گرفت.مطمئن وامیدوار باش كه انشاءالله بزودی فتنه ها خاموش وحقایق آشكار خواهدشد.

کد: 27229 | 7 مهر 1388 ساعت 23:15

اگـــــــر جبهـــه و جنــگ،كــربلای ایــران اســت ،پــس خــانـواده هـای شهــدا حكـــم كــاروان اســـرا در بیــن مـــا شـــامیـــان را دارنـــد.
بتـــرسیـــم از روزی كـــه بـــا شـــامیـــان محشـــور شـــویـــم.

کد: 27228 | 7 مهر 1388 ساعت 23:14

خبر فوری رجا نیوز:
آقازاده ای دیگر متولد شد:
م ه كه از اعضای فعال ستاد میم میم می باشد بعد از فرار از دست ماموران مخلص و امینتی با حمایت برخی از افراد خانواده ایكس ایگرگ توانست فرار كند. اما وی كه حلقه محاصره را تنگ دید به خانه برگشت و اینا...
این گزارش می افزاید وی با مصاحبه با شبكه های خارجی از جمله آینده با استفاده ابزاری از نام شهدا رسما خودش را پسر نوح معرفی كرد و به كلیه پیامبران توهین كرد.
گفتنی است وی هم اكنون در حال زنده بودن می باشد

کد: 27219 | 7 مهر 1388 ساعت 22:55

اتفاقا در موردی مشابه بسیاری از نزدیكان و یاران امام و خانواده اش منتقد وضع موجودند ،كه از طرف گروه مقابل مرتبا به آنها لقب "طلحه و زبیر" می دهند.اما این آقایان فراموش كرده اند كه آنها تنها دو نفر بودنداما وقتی كروبی،موسوی،هاشمی رفسنجانی،موسوی خوئینی ها،دستغیب،خاتمی،صانعی،عبداله نوری،ناطق نوری،موسوی اردبیلی،آیت ا.. امینی،استادی،جوادی آملی و ..... به اوضاع امروز معترضند نمی توان همه را با یك "طلحه و زبیر" گفتن از خود راند.آیا اكثریت نزدیكان و یاران امام لایق چنین صفاتی هستند؟

کد: 27215 | 7 مهر 1388 ساعت 22:51

درود بر فرزندان و بازماندگان شهدای بزرگوار انقلاب(همت-رجایی-بهشتی-باكری-قدوسی- كریمی- جهان آرا- تندگویان- هاشمی نژاد و...) كه مسیر سبز را بعنوان راه زندگیشان انتخاب كرده اند.
به راستی آیا واقعا این بازماندگان شهدای انقلاب و حتی بزرگوارانی كه هنوز هم حضور دارند مانند بیت شریف امام راحل، هاشمی رفسنجانی، نخست وزیر محبوب امام(ره)،دادستان امام(آیت الله صانعی)،آیت الله موسوی اردبیلی،كروبی،حسن روحانی، برادران انصاری، ناطق نوری،فرزند فاضل امام(سید محمد خاتمی)، آیت الله موسوی تبریزی، آیت الله بیات زنجانی، آیت الله دستغیب، آیت الله موسوی خوئینی ها، مرحوم آیت الله توسلی، حجت الاسلام محتشمی پور، حجت الاسلام هادی غفاری، حجت الاسلام موسوی لاری، محمد هاشمی و بسیاری از یاران دیگر امام كه امروز در منازلشان حضور دارند و از سر خیرخواهی انتقاد هایی را وارد می كنند همه و همه اشتباه می كنند ؟؟؟؟

کد: 27209 | 7 مهر 1388 ساعت 22:48

همت یك اسطوره است واسطوره خواهد ماند چه دراین دولت وچه در دولتهای دیگر

کد: 27193 | 7 مهر 1388 ساعت 22:24

اینهایی كه كامنت گذاشتند هیچكدومشون دلشون نسوخته واقعا نسوخته نه برای ایران نه برای شهدا و نه حتی برای خودشون.........فقط وطنم را سبز میخواهم

کد: 27192 | 7 مهر 1388 ساعت 22:24

درجواب ان اقای محترمی كه به فرزند شهید تذكر میدهد كه درزمانی كه روزنامه های دوم خردادفلان مطالب را مینوشتند چرا اعتراضی نكردی لازم است عرض كنم اگر به قول این اقا دوم خردادی ها امام زمان را استیضاح كردند در این دوره خدا را استیضاح كردند به نبی مكرم توهین كردند اكثر رزمندگان وخانواده ی شهدا وجانبازان وعلماومراجع تقلید ومتدینین را به سخره گرفتن و با زهد فروشی وریاوتظاهر به جنگ ریشه دین رفتن واز خود فتوا در اوردند وحكومت نظامی تشكیل دادند وبا ظرافت در حال طی پله ترقی هستند تا ولایت فقیه را هم حذف كنند فعلا عده ای منافقانه زیر برق ولایت سینه میزنند كه هیچ اعتقادی به ولایت ندارند امیدوارم خون پاك شهدا رسواشون كند امام اگر فرمود جمحوری اسلامی نه یه كلمه كم نه یه كلمه زیاد این ها را هم فرمود نه شرقی نه غربی نگذارید پیشكسوتان جهادوشهادت درپیچ وخم زندگی به فراموشی سپرده شوند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد خانواده شهدا چشم وچراغ مملكتند سپاه وبطور كل قوای مسلح حق ورود به جناح بندی سیاسی ندارند ووووووووووووووو حیا كنید از خون شهدا از اشك فرزندان شهدا اه اینها دامن خیلی ها میگیرد خانواده بهشتی رجایی مطهری باهنر سرداران سپاه كدام از این وضع راضی هستند همه ضد انقلاب شدند ترسوها دوران مبارزه انقلابی بله البته قصد انقلاب جدیدی در سر دارن وخانواده های شهدا ضد این اقلاب هستند وافتخار میكنند شهیدان زنده اند الله اكبر

کد: 27191 | 7 مهر 1388 ساعت 22:23

منتظر باشید فردا بمهدی همت را بازداشت كنند و ایشان چند روز بعد اعتراف كند كه فرزند شهید همت نیست و شهید همت اصلا فرزند نداشته است

کد: 27188 | 7 مهر 1388 ساعت 22:18

سلام بر همت و خانواده با همتش

کد: 27182 | 7 مهر 1388 ساعت 22:10

الیس الصبح بقریب؟
گرچه منزل بس خطرتاك است ومقصدبس بعید
هیچ راهی نیست كانرانیست پایان غم مخور

کد: 27176 | 7 مهر 1388 ساعت 22:06

خدا پدرت را بیامرزد......مرد شدی اقا مهدی...مرد بمان سالار

کد: 27172 | 7 مهر 1388 ساعت 22:00

جان ناقابل من وامثال من فدای شهید همت و شچره طیبه اش...

کد: 27170 | 7 مهر 1388 ساعت 21:59

خدا صبرش زیاده!
صبر كنید!

کد: 27161 | 7 مهر 1388 ساعت 21:51

فردی كه گفته حاج همت ها را ما شناختیم چون ایشان هم به مانند شهدا پشت به ولایت فقیه نمیكنند و تلویحا فرزند شهید و موج سبز را مخالف ولایت قلمداد كرده است .باید گفت اولا وی از كجا فهمید كه امثال بنده حقیر و عاشق امام عزیز و شهید همت ها ضد ولایت هستیم امثال شماها فكر میكنید فقط ولایت مال شماست و فقط شما ولایت را می فهمید. و اصلا باور ندارید كه خیلی از سبزها نیروهای اصیل انقلاب و فرزندان امام عزیز میباشند شما اگر مقداری تاریخ انقلاب و جنگ را مطالعه كنید می فهمید كه چه كسانی دل امام را خون كردند .حالا چرا باید باور كرد كسانی كه دل امام را خون كردند و شما هم احتمالا تعدادی از آنها را حمایت میكنید بگوئیم طرفداران ولایت فقیه واقعی همینها هستند الحق والانصاف آقا مهدی فرزند شهید عزیز همت درست آن تاریخ را از اسلام و ماجرای طفل و امام علی را بیان كردند . موضوع واقعا اینگونه است

کد: 27154 | 7 مهر 1388 ساعت 21:42

اون دوستی كه فرموده بودند "آقا پسر، از فضل پدر تو را چه حاصل". عرض شود كه وسط مسابقه قوانین رو عوض نمی كنند. كل این انقلاب برای اعتقاد به دینی است كه درش مردم از فضل پدرشون حاصل می برند. والله كه كل مساله اهل بیت و شیعه گری كشك بود. سی سالی می شه كه همه از فضل پدرهاشون در حال برداشت محصول هستند، چی شد شما یكدفعه شایسته سالار شدین؟ اگر اینطوره به مجتبی خامنه ای و فرید حداد عادل بگید برند بقالی بزنند. بنیاد شهید واسه چی پس راه انداختید و اموال مردم رو برای حمایت از خانواده شهدا مصادره كردید؟ لطفا" ما رو رنگ نكنید. اگر قرار بود این نظام شایسته سالاری باشه كه از اول ما این بساط رو نداشتیم. همین الان هم شایسته هاش به جرم سكولار بودن حذف می شند و آقایان به عنوان كسانی كه وارث ارزش ها انقلاب هستند سركار می نشینند. نمی شه وسط بازی قاعده رو عوض كنید و بعد بل بگیرید. اگر شهدا و خانواده هاشون ذخیره های انقلاب هستند، پس وقتی شكایت هم می كنند، ساكت بشید و گوش بدید نه اینكه تخطئه اشون كنید.

کد: 27138 | 7 مهر 1388 ساعت 21:25

فقط میتونم بگم:شرمنده خانواده شما و تمام شهدای انقلاب و جنگم.شرمنده ام برادر ؛شرمنده.

کد: 27137 | 7 مهر 1388 ساعت 21:25

اندكی صبر سحر نزدیك است

کد: 27125 | 7 مهر 1388 ساعت 21:16

كسی كه گفته چرا پسر شهید حاج همت .آقا مهدی عزیز در زمان دوم خرداد بغظش باز نشد . در جواب من هم از ایشان یك سئوال میكنم .با توجه به اینكه در رابطه با عملكرد مثبت8 ساله آقای خاتمی و نسبت به دوران آقای احمدی نزاد حرفهای فراوانی وجود دارد .پاسخ دهند بی حجا ب گناهش سنگینتر است یا دروغگو .كدام گناه گناهش به پای دروغ میرسد به نظر ایشان اسلام كجا آسیب پذیرتر است .حال بابد الان گریه كنیم یا باید قبلا گریه میكردیم دروغ دریچه ایست برای ورود به همه گناهان

کد: 27123 | 7 مهر 1388 ساعت 21:13

تا زمانی كه با مردم هستید خدا و مردم هم با شما هستند
درود خدا به شما خانواده های شهدا

کد: 27116 | 7 مهر 1388 ساعت 21:03

بسیجی واقعی
همت بود و باكری
درود بر فرزند آزاده شهید حاج ابراهیم همت و فرزندان شهدای سرافراز ایران

کد: 27114 | 7 مهر 1388 ساعت 21:02

سلام آقا مهدی
ندیدم تا به حال شما رو ولی فكر كنم دوتا درد مشترك داریم یكی اینكه یه بچه شهیدیم و یكی اینكه من،شما،احسان باكری و خیلی بچه شهیدای دیگه به قول آقایون آدمای خوبی هستیم كه تو راه كج داریم حركت میكنیم.
حقیقتش اینكه از این كامنتا دلم شكست
شاید اولین باره كه این آرزو رو میكنم ولی كاش باباهامون بودن...

کد: 27110 | 7 مهر 1388 ساعت 20:56

ما باید با زبان نرم و سعه صدر مثل ائمه ... افراد غافل و بیخبر كه شایعات را ناچارا شنیده اند مورد سوال قرار دهیم... خودشان كم كم مثل چند سال پیش خودمان چشمشان به حقایق باز میشود.

کد: 27107 | 7 مهر 1388 ساعت 20:54

گفته اند : "... رزمان پدر بزرگتان و مجروح همان عملیاتی هستم .." خوب اصلا چه ربطی داره؟ اصلا شما خودت رو معرفی كن تا ببینیم چقدر قبولت دارند!

کد: 27103 | 7 مهر 1388 ساعت 20:50

درود بر سردار بزرگ اسلام و فرزند بزرگوارش
در جواب نظری كه گفته بود آقای مهدی آن روزها كه در روزنامه های دوم خرداد از امام اول شیعیان گرفته تا استیضاح امام زمان (عج ) به تاخت وتاز می پرداختند و وزرای آن دوم خرداد هم در مراسمات شما به تعریف و تمجید از شهید شما لب به سخن می گشودند . بغض شما را چه شده بود ؟
من پاسخ می گویم اولا كه وقتی بر سر پیامبر خاكستر ریختند ایشان سكوت كردند و هرگز در هیچ كجا نخواندیم كه حضرت علی یا پیامبران برای توهین به خود یا پیامبران دیگر قیام كردند اما تاریخ امامان پر از قیام علیه ظلم است دوست عزیز از خواب بیدار شو روزنامه های دو خرداد محسن ها و ندا ها و سهراب ها و كیانوش ها را فدای قدرت نكرد روزنامه های دوم خرداد كهریزك ها و زندان ها را پر نكرد و شریعتی چه خوب گفت
آنها كه رفتند كاری حسینی كردند

و آنها كه ماندند باید كاری زینبی كنند

وگرنه یزیدی اند !

کد: 27102 | 7 مهر 1388 ساعت 20:49

می خواستم از پسر محترم شهید همت سِؤال كنم كه از این همه رهنمودهای مقام معظم رهبری چیزی را درك نكرده اند قطعا" اگر پدرتان بودند به توصیه های رهبری گوش می دادند همان طور كه مرید امام بودند

کد: 27098 | 7 مهر 1388 ساعت 20:47

ضمن تشكر از سایت آینده حاج همت عزیز . فرزند واقعی اسلام و انقلاب و حضرت روح الله میباشد . شهدا زنده اند و عندربهم یرزقون هستند. عكس زیبای او چقدر آرام بخش عاشقان آقا مهدی و مومنین خداجوی دلسوخته میباشد .مگر میشود حاج همت سایه اش بالا سر پاره تنش نباشد .یقینا روح بلند و ملكوتی او ناظر بر اعمال خانواده وبعد ما مدعیان اسلام وانقلاب هستند .امیدوارم اولا قدردان شهدای بزگوار انقلاب و ثانیا در راستای فوق كه خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند یادگاران شهدا علی الخصوص عزیزان همت را .مانند دسته گل و از چشم خود محبوبتر داشته و تكریم نمائیم .وسلام بر همسر خداجو و معنوی و فرزندان خوب و فهیم شهید و صد تاسف از برخوردهای ناجونمردانه با همسر و فرزندان شهید همت عزیز .اللهم الرزقنی شفاعه الشهدا و همت عزیزنا .

کد: 27094 | 7 مهر 1388 ساعت 20:44

درودبرروح پدرت

کد: 27084 | 7 مهر 1388 ساعت 20:33

خواندم و گریستم. از زمانی كه با همت آشنا شدم _در برنامه های روایت فتح در مصاحبه با همسر گرامیشان_ احساس كردم چقدر كوچك و حقیرم. این شوخی نیست كه انسانی با عمر كمتر از سی سال از خداوند مرگ را درخواست كند و به تمام زیبایی ها و نعمت های دنیا پشت كند. حال بگذار مخالفان اسلام از سویی و حامیان دولت از سویی دیگر بر او بتازند. او را چه باك اینك كه انشاالله "عند ملیك مقتدر" است. اما خانواده محترم آن شهید همچون بانوی كربلا پرچمدار آن شهید بزرگوار و دیگر شهیدانند، پس مسلم است كه در این راه تازیانه ها خواهند خورد، نا ملایمت ها خواهند دید، و سخنان ناپسند و ناروا خواهند شنید. صبور باشید ای مؤمنان كه صبح صادق نزدیك است همچنان كه عذاب خداوند نیز نزدیك است " انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا"

کد: 27083 | 7 مهر 1388 ساعت 20:32

جهت اطلاع كسی كه گفته احمدی نژادخط مقدم جبهه بوده .دردمااینه كه اویكروزهم جبهه نبوده تابرسه خط مقدم جبهه!!!!!آقامهدی عزیزخدابه شماصبردهد.

کد: 27076 | 7 مهر 1388 ساعت 20:19

بسیجی واقعی همت بود و باكری

کد: 27073 | 7 مهر 1388 ساعت 20:17

پسركو ندارد نشان از پدر

کد: 27072 | 7 مهر 1388 ساعت 20:16

براستی چه شده است؟آیا واقعا به یك باره همه یاران امام و انقلابیون و شهدا وخانواده هاشان به خطا رفته و دگراندیشان اقتدارگرا راه درست را یافته اند.

کد: 27065 | 7 مهر 1388 ساعت 20:12

تو اصلا میدونی كیش شخصیت یعنی چه؟وقتی مطلبی رو نمیفهمی در موردش اظهار نظر نكن ،راحتتری.فكر كنم سواد كردانیسمی داری مگه نه؟درود بر شهیدان انقلاب به خصوصا همت و باكری و..............شیر مادرت حلالت اقا مهدی

کد: 27062 | 7 مهر 1388 ساعت 20:06

ای مردخدا باید سرتاپای وجودت رابوسه زد

کد: 27061 | 7 مهر 1388 ساعت 20:05

سلام بر دوستان خدا سلام بر علی اكبر حسین (ع) بر تو و برادرت
سلام بر زینب كبری (س)وبر مادر بزرگوارت
سلام به روح پاك شهدا

کد: 27055 | 7 مهر 1388 ساعت 20:00

خوش به حال شهدا كه نیستند تا آنها رو هم بیاورند تلوزیون تا از افكار خود تبری جویند.اگر میماندند شاید تاكید میكنم شاید الان سهامدار مخابرات بودند.شاید وزیر كشور میشدند انتخابات را به بهترین نحو برگزار میكردند.شلید اگر الان بودند از بالای مسجد از نظام؟دفاع میكردند.شاید اگر بودند دكترا از آكسفورد میگرفتن.شاید اگر بودن....خدا خیلی دوستشان داشت كه الان نیستند.

کد: 27054 | 7 مهر 1388 ساعت 19:59

ننه، قلی، منظورش از شهدای بزرگ اوناییه كه فرمانده بود. كسایی كه اونقدر خفن بودن و كارشون درست بود كه یه لشكر مثل لشكر محمد رسول ا... رو می دادن دستشون. وگرنه از لحاظ شهید بودن كه همشون بزرگن

کد: 27052 | 7 مهر 1388 ساعت 19:57

در انعكاس نظرات خوانندگان صادق نیستید. دیگه به سایت شما نخواهم آمد

کد: 27047 | 7 مهر 1388 ساعت 19:53

آن فردی كه در بالا نوشته :ههیچ تضمینی وجود ندارد كه اگر زنده مانده بود چه جور تفكری داشت. با ید به تو گفت كه كارت را در آن دنیا سخت كردی.استخفار كن.شهید همت یك انسان اسوه در تاریخ اسلام است نه فقط در انقلاب اسلامی.كسانی كه با این انسانهای شریف مخالفت می كنند همان عمروعاص های زمان حضرت علی(ع) هستند كه شیطان دنیا و مقام را برای آنها زینت داده است.

کد: 27044 | 7 مهر 1388 ساعت 19:48

فردا یه تهمت برای شهید همت جور میكنند!!!!!!!!!!!!
خدا رحمتشان كند!!

کد: 27040 | 7 مهر 1388 ساعت 19:47

یك انتخابات شد، مردم دو دسته شدند و من موندم جزء كدوم دسته باشم: یك دسته گروهی از مردم و خانواده امام خمینی و خانواده شهدای رشید جنگ، خانواده بهشتی ها و مطهری ها و دستغیب ها و ... كه طرف كسی رو گرفتند كه بعد از رحلت امام و پایان جنگ بدون هیچ چشم داشتی به میراث سالها خون دل خوردن و كار و تلاش خودش و امثال خودش بكناری رفت تا نظاره گر رشد ملتی باشه كه با او و همرزمانش خندیدند و گریه كردند. یك طرف گروه دیگری از مردم و كسانی كه صاحبان میراث انقلاب و جنگ شده اند كه نه سابقشون در انقلاب مشخصه و نه در جنگ. در كارنامه فداكاریشون برای ملت، جدا از كشتن و كتك زدن مردم و دانشجویان، تنها یك قلم خرید هشت میلیارد دلاری بخشی از سحام یكی از وزارتخونه های دولتی هست كه اصرار دارند منتخب مردم شده. حالا به نظر شما باید كدوم گروه رو انتخاب كنم؟

کد: 27035 | 7 مهر 1388 ساعت 19:45

به نظرم آقا مهدی فرزند شایسته برای شهید همت است . با این نوع استدلال منطقی و درایت سیاسی در برخورد با مسایل اجتماعی قابل تحسین است .می توان گفت الولد سر ابیه

کد: 27029 | 7 مهر 1388 ساعت 19:41

آقا پسر
از فضل پدر تو را چه حاصل

کد: 27026 | 7 مهر 1388 ساعت 19:39

سلام . آینده ، می دانم تائید نمی شود چون . آینده شما با ما متفاوت است . ما به آینده امیدواریم تا در ركاب آن در انتظار نشسته انتقام سیلی از روزگار به مصلحت نشسته را را بگیریم .

کد: 27020 | 7 مهر 1388 ساعت 19:32

از كجا معلوم كه اگر حاج همت ، شهید باكری ، شهید بهشتی ، شهید طالقانی ، شهید مطهری زنده بودند الان همگی در زندان نبودند.گر چه مطمئنم پیام مرا درج نمی كنید ولی بعضی وقتها صبر آدم طاق می شودو هر چه به ذهنش می آید را بر زبان می آورد.

کد: 27012 | 7 مهر 1388 ساعت 19:26

سلام به شما پسر همت . چرا این موقع بغض شما شكست ؟! آیا همت به خاطر این گروه ویا آن گروه خون پاكش را داد . من نا آشنا به زندگی نامه همت ، كه چگونه بعد از تولد پسرش واكنش نشان داده آمده یا نیامده . ولی آقای مهدی می دانم كه پدر بزرگوار شما به خاطر اسلام و میهن و پاسداشت خون حسین ( ع )و اطا عت از رهبر خویش به تكلیف خود عمل نمود و در این راه هم به آرزوی خود رسید . من هر گز به خودم جرات نسبت گفته های شما را ندارم . ولی یكه سوال از شما فرزند برومند آن سردار بی سر .آقای مهدی آن روزها كه در روزنامه های دوم خرداد از امام اول شیعیان گرفته تا استیضاح امام زمان (عج ) به تاخت وتاز می پرداختند و وزرای آن دوم خرداد هم در مراسمات شما به تعریف و تمجید از شهید شما لب به سخن می گشودند . بغض شما را چه شده بود ؟. پدر بزرگوار شما به خاطر این و آن به جبهه نرفته بود بلكه به خاطر ائمه و حفظ راه آن امامان مظلوم جانش را داد . حال من شنوده با این حرفها و بغض های شما چه كنم . یا همت را نشناخته ایم ! یا همت را اشتباه فهمیده ایم ! یا باید برای شناخت همت دیگری دوباره همت كنیم ! من بجد می دانم همت را ما شناخته ایم همتها هیچ وقت به رهبر و ولی فقیه و مولایشان پشت نمی كنند .

کد: 27009 | 7 مهر 1388 ساعت 19:23

واقعا تاسف میخورم به حال كسانی كه

با شعار فزنردان نوح به جان یادگارن شهدا و بزرگان نظام افتاده اند و سعی در از بین بردن
تفكر شهدا و راه آنها دارند

باید از اینها پرسید ، آیا شما از پاپ هم كاتولیك تر شده اید!!!

کد: 27008 | 7 مهر 1388 ساعت 19:19

در جواب دوستی كه گفته: " تضمینی وجود ندارد كه اگر زنده مانده بود چه جور تفكری داشت" باید بگم قصاص قبل از جنایت چرا نی كنی دوست عزیز؟
اگر رفت و تا آخر عمر با عزت زندگی كرد و الآن هم با احترام اسمشو میارن به خاطر اینكه لیاقت داشته.

کد: 27003 | 7 مهر 1388 ساعت 19:16

من از هم رزمان پدر بزرگتان و مجروح همان عملیاتی هستم كه همت عزیز شهید شد.مطمئنم اگر پدر شهیدان بود مانند حضرت امام كه به سید حسین تذكرات مهمی دادند به شما نیز تذكراتی میدادند

کد: 26997 | 7 مهر 1388 ساعت 19:14

بشكنه اون دستی كه باتوم به پهلوی همسر شهید همت زده

کد: 26994 | 7 مهر 1388 ساعت 19:10

خوب معلومه دیگه
احمدی نژاد خط مقدم جبهه بود
میر حسین هم پشت خط جبهه مقدم فقط امر و نهی میكرد .

کد: 26990 | 7 مهر 1388 ساعت 19:09

با سلام
تقاضای من از ایشان و سایر خانواده این شهیدان بزرگوار این است كه برای معرفی این اسوه‌ها كتابی در مورد این بزرگواران بنویسند و اگر امكانش را ندارن حداقل با نوشتن خاطراتی از ایشان در وبلاگ‌ها جوانان را از راه و منش شهیدان آگاه سازند.

کد: 26988 | 7 مهر 1388 ساعت 19:06

بسم الله الرّحمن الرّحیم؛
مهدی جان!
یك آقای محترمی كه نام كوچكش با شما یكی است-منظورم آقای مهدی كلهر مشاور باكفایت رئیس جمهور محترم است-در مصاحبۀ اخیر خود شجاعت نسل بابای شما را در جبهه های جنگ محصول دیدن فیلمهای وسترن آمریكایی و ایتالیایی قلمداد فرموده و ضمناً از اینكه برادران ارزشی جنابان "ایرج قادری"،"فردین" و "سعید راد" از طرف آقای مهندس موسوی سبز لجنی-نخست وزیر و به طور همزمان سرپرست وقت وزارت ارشاد-ممنوع التصویر شده بودند به شدت گله كرده اند.
من نمی دانم میانه شما با "فیلمفارسی" چیست.ولی لطف بفرمائید فیلم "تركمن" را با بازی آقای ایرج قادری ببینید تا بتوانید بین اسلام خودتان كه انقلابی -و به تعبیر آقای كلهر- آمریكایی بوده و اسلام ناب محمودی كه مقداری پورنوگرافی از نوع كاملاً مذهبی(منظورم بازگرداندن اشیاء متبركه مسروقه به زیارتگاههای مذهبی با بهره گیری از فواحش!!!) چاشنی آن است دریابید.
با تشكّر/برادر ارزشی!

کد: 26986 | 7 مهر 1388 ساعت 19:05

خوش به حالشان كه رفتند و این اسلام ناب محمدی را ندیدند!!!!!

کد: 26984 | 7 مهر 1388 ساعت 18:56

درود بر تو و پدر بزرگوارت.

کد: 26969 | 7 مهر 1388 ساعت 18:45

هیچ تضمینی وجود ندارد كه اگر زنده مانده بود چه جور تفكری داشت.

کد: 26966 | 7 مهر 1388 ساعت 18:44

واقعا كه باید از خجالت آب شد. وقتی با خانواده كسی مثل حاج همت اینگونه رفتار میكنند پس وای به حال بقیه. نمیدونم تا كی باید منتظر موند تا خدا جواب اینها را بده!
آیا واقعا باید صبر كرد؟

کد: 26954 | 7 مهر 1388 ساعت 18:23

درود كه خون حاج همت در رگهای توست

کد: 26948 | 7 مهر 1388 ساعت 18:18

drude khoda bar shohada va khanevadehaye moazameshan.

کد: 26926 | 7 مهر 1388 ساعت 18:08

منظور ایشون رو از 124 شهید بزرگ نفهمیدم؟
یعنی مثلا فقط كسانی كه فرماندهان جنگ شهدای بزرگی بودند؟
خودشان دچار كیش شخصیت نبودند. به گمانم فرزندان بعضی دچار كیش شخصیت شده اند.

کد: 26902 | 7 مهر 1388 ساعت 17:52


نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی (email):
* متن نظر: